پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۹۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تهیه پیش نویس پروتکل حضور کودکان در مهدهای کودک با ظرفیت حداکثر ۵۰ درصدی و اولویت والدین شاغل از ۲۴ خرداد خبر داد.
شرایط جدید فعالیت مهدهای کودک در ایام کروناحبیب الله مسعودی فرید با بیان اینکه براساس گفته رئیس جمهور فعالیت مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت از روز شنبه (۲۴ خرداد) آغاز می‌شود. گفت:‌ سازمان بهزیستی پیش‌نویس پروتکل مذکور را تهیه کرده است و عمدتا شامل رعایت موازین بهداشتی است.

وی افزود: برای مثال کودکان و مربیان باید به محض ورود تب‌سنجی شوند، پدرها ومادرها نباید وارد فضای کودکان شوند و حتی ورود و خروج کودکان با زمانبندی به گونه ای باشد که منجر به ازدحام نشود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه منتظریم تا بازخورد ستاد مقابله را در مورد این پروتکل دریافت کنیم، اظهار کرد: بر این اساس مهدهای کودک حداکثر یک سوم تا ۵۰ درصد می‌توانند بچه‌ها را پذیرش کنند و اولویت با کودکانی است که والدین شاغل دارند.

مسعودی فرید ادامه داد: این موارد کلیات پیشنهاد ما به ستاد مقابله با کرونا است، امیدواریم‌ تا چهارشنبه این موارد قطعی شده و آن را به استان‌ها ابلاغ کنیم.

وی درخصوص هزینه حضور کودکان در مهدها نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان پذیرش کودکان حتی در مناطق سفید کمتر شده و در مناطق قرمز به یک‌ سوم ‌رسیده، دفتر کودکان و نوجوانان در حال بررسی است تا هم‌ مهدها و هم مردم دچار مشکل نشوند.


منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
نظر شما