پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۰۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
شورای مرکزی انجمن صنفی پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره اکران آنلاین فیلم‌ها با هشدارها و ملاحظات، بیانیه داد.

روابط عمومی شورای مرکزی انجمن صنفی پخش کنندگان عنوان کرد که در آخرین جلسه دوشنبه مورخ ۱۹ خردادماه که با حضور حداکثری اعضا در خانه سینما برگزار شد، نکات مهم و راهبردی در خصوص اکران آنلاین فیلم‌ها عنوان شد.

در این جلسه در ارتباط با زمان بهینه‌ تعویض فیلم‌ها در اکران آنلاین و همچنین ضرورت رعایت کپی رایت توسط صاحبان آثار صحبت شد؛ این شورا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی درخواست حمایت از صاحبان آثار و برخورد قاطع با متخلفان را دارد.

متن کامل این بیانیه بدین قرار است:

«با توجه به شرایط خاص حاکم بر کشور که لزوم نمایش آنلاین را در عرصه اکران به صاحبان فیلم نشان داده و هر روز شاهد اکران فیلم‌های بیشتری به صورت آنلاین هستیم نکات زیر لازم به ذکر است:

۱. باید قبل از نمایش آنلاین با دفاتر پخش تسویه کامل انجام شده و رضایت نامه گرفته شود زیرا بسیاری از صاحبان فیلم بابت در اختیار قرار دادن فیلم هایشان مبالغی را از دفاتر پخش به عنوان قرض الحسنه دریافت می‌کنند. همچنین دفاتر پخش معمولا مبالغی را بابت چاپ عکس، پوستر و مواد تبلیغاتی هزینه می نمایند.

۲. نمایش فیلم به صورت هر هفته یک فیلم، صاحبان فیلم و دفاتر پخش را دچار اشکال می‌نماید، بهتر است به جای هفته ای یک فیلم هر ۲ تا ۳ هفته در میان یک فیلم نمایش داده شود.

۳. مسئله کپی رایت برای دفاتر پخش و صاحبان فیلم بسیار ضروریست. در حال حاضر فیلم‌ها بدون عضویت در کپی رایت بی‌دفاع بوده و مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و سایت‌های گوناگون و شبکه‌های ماهواره‌ای با سرقت فیلم ها هر روز مال و هستی صاحبان فیلم را به یغما می برند. لذا از وزارت ارشاد و نیروی انتظامی درخواست برخورد قاطع با متخلفان را داریم.

۴. انجمن آمادگی ارائه مشاوره به کلیه صاحبان فیلم را دارد تا بتوانند با آگاهی کامل وارد فضای اکران آنلاین شوند.

۵. در دستور کار انجمن تشکیل شورای نمایش آنلاین که به صاحبان فیلم و دفاتر پخش کمک و مشاوره خواهد داد نیز قرار دارد.

۶. در مورد رایت ویدئو و نمایش خانگی حفظ حقوق صاحبان فیلم ضرورت دارد در این زمینه انجمن صنفی پخش کنندگان آماده ارائه مشاوره قبل از انعقاد قرارداد است.

در خاتمه به کلیه تهیه کنندگان، صاحبان فیلم و مدیران پخش و مسئولین اکران آنلاین اعلام می کند که در این شرایط حساس بسیار ضروریست تا از حقوق صاحبان فیلم مراقبت شود زیرا که در غیر اینصورت توان فیلمسازی از دست خواهد رفت. پس همگی دست در دست هم در این امر مهم کوشا باشیم.»

منبع: ایرنا
نظر شما