سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۰۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی از سال ۹۶ در استان خراسان جنوبی اجرا شده، تصریح کرد: اجرای این طرح باید در نقاط پرآسیب استان‌ها استمرار یابد زیرا می‌تواند به جوامع محلی کمک کند تا در مقابل آسیب‌ها به شناخت و انطباق و در نهایت تغییر شرایط دست یابند.
معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم رونمایی از بیست وهشتمین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در خراسان جنوبی که به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در دفتر معاونت امور زنان و خانواده و استانداری این استان برگزار شد، با بیان اینکه سند استان خراسان جنوبی از بهترین اسناد استانی ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در کشور است، افزود: این سند گام مهمی در راستای برنامه ریزی برای زنان و خانواده ها بوده و بر اساس اسناد بالادستی تهیه شده است.

وی ادامه داد: سندهای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در واقع سیاست های اجرایی و عملیاتی خاص هر استان است تا بنابر اقتضائات و شرایط بومی و فرهنگی خودشان برای تحقق شاخص های عدالت در موضوع زنان و در موضوع بسیار مهم خانواده تلاش و اقدام کنند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به نظر مقام معظم رهبری درباره گام دوم که ما باید آینده نگر و پیشرو باشیم و پایه های یک تمدن اسلامی را بگذاریم تا بتواند برای آینده کارکرد داشته باشد، خاطرنشان کرد: این آینده ای است که در آن عدالت و قسط در همه ابعادش از جمله در بعد جنسیتی باید برقرار باشد و این برنامه های اجرایی انشاءالله آن هدف عالی را محقق می کند.

ابتکار با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری معاونت و جهاد دانشگاهی در سطح استان در حال اجراست، گفت: هدف این طرح افزایش مهارت ها برای کسب و کار و در نهایت ایجاد یک زنجیره ارزش است و اکنون ۷۴ نفر از زنان سرپرست خانوار خراسان جنوبی در حال گذراندن این دوره ها هستند.

وی در بخشی دیگر از این مراسم، به طرح مشترک معاونت امور زنان و خانواده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حمایت از تعاونی های زنان روستایی و جلب همکاری بانک ها برای ارایه تسهیلات اشاره کرد و از همکاری با دانشگاه فرهنگیان و برگزاری کارگاه آموزشی با حضور ۲۷۰ معلم دانشجو و همکاری با وزارت آموزش و پرورش به منظور آموزش مهارت های  گفت وگو به دانش آموزان  در قالب کارگاه های آموزشی در سطح استان خبر داد.

ابتکار درباره طرح ملی گفت وگوی خانواده هم تصریح کرد: در اولین جلسه اجرای این طرح در استان حضور داشتم و پس از آن انجمن جامعه شناسی ایران کار را ادامه داده است که کارگاه های مسئله یابی مشارکتی، تربیت تسهیلگران سطح یک و دو  و بازآفرینی مهارت های گفت وگو از جمله اقدامات انجام شده در قالب این طرح بوده است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه اجرای طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی از سال ۹۶ در استان خراسان جنوبی آغاز شده، تصریح کرد: اجرای این طرح باید در نقاط پرآسیب استان ها استمرار یابد زیرا می تواند به جوامع محلی کمک کند تا در مقابل آسیب ها به شناخت و انطباق و در نهایت تغییر شرایط دست یابند.

معصومه ابتکار ابراز امیدواری کرد که به زودی و با برطرف شدن خطر کرونا، بتوانیم شاهد توسعه بوم گردی در سطح استان نیز باشیم.


منبع: ایرنا
برچسب ها: زنان
نظر شما