جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۰۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نمایشگاه مجازی «نگاهی به هنر شرق آسیا» را برپا می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه «نگاهی به هنر شرق آسیا» به صورت مجازی با نمایش آثاری از هنرمندان چین، هند، ژاپن، نپال و تبت از ۲۰ خرداد تا هشتم مرداد ماه در صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا می‌شود. 

این نمایشگاه با رویکردی پژوهشی، نمونه‌های درخشانی از آثار هنرمندان تاثیرگذار در شکل‌گیری بخشی از هنر سده‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی را ارائه می‌دهد که بیشتر آثار در قالب: چاپ دستی (حکاکی روی چوب-اوکیوئه-ژاپنی)، نقاشی به ویژه مکتب نقاشی‌های نائیو مادوبانی هند، آثار حجمی فلزی و سفالی، طراحی و خوشنویسی چینی، نقوش پارچه و صنایع دستی است که برخی از این آثار برای اولین بار به نمایش در می‌آید.

هدف از برگزاری این نمایشگاه مجازی بسترسازی برای آشنایی و آگاهی مردم نسبت به هنرهای آیینی دیگر فرهنگ‌ها و مبادلات و تعمیق مشترکات فرهنگی هنری بین ایران و کشورهای شرق آسیاست. این نمایشگاه می‌تواند به گسترش و شناخت بیشتر هنر و تمدن درخشان چند هزار ساله شرق آسیا و ارتباط نزدیک آن با فرهنگ و هنر باشکوه ایرانی کمک کند.

این نمایشگاه گزیده‌ای است از مجموعه‌ای کم‌نظیر و متعلق به دو مجموعه‌دار پژوهشگر: جهانگیر کازرونی و فریال سلحشور که طی چندین دهه از نقاط مختلف دنیا گردآوری شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار (هر روز یک اثر) به صفحه اینستاگرام موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی iaram_art مراجعه کنند. 
نظر شما