پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۶۰۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
حسین تولایی از سرودن تعدادی مجموعه شعر جدید برای نوجوانان خبر داد و گفت: ناشران تمایلی به چاپ کتاب شعر برای نوجوانان ندارند.
ناشران تمایلی به چاپ مجموعه شعر نوجوان ندارند
حسین تولایی  درباره آثار در دست انتشارش گفت: تعدادی مجموعه شعر آماده چاپ برای نوجوانان دارم که هنوز منتشر نشده‌اند. یکی از آن‌ها «فردا پلاک فرد» نام دارد که شامل 17 شعر از آثار قدیمی من با مضامین شهری است که آن را به تهران تقدیم کرده‌ام.
 
وی افزود: این مجموعه شعر را حدود 7 سال پیش سرودم و برای چاپ به یکی از ناشران سپردم اما آن‌ها بعد از سه سال آن را بازپس فرستادند و گفتند به علت تغییر مدیرعامل و مشکلات مالی نمی‌توانیم آن را چاپ کنیم. در حال حاضر این مجموعه را برای چاپ به انتشارات کانون پرورش فکری سپردم.

«خانه دورترین مترسک جهان» کجاست؟
تولایی در ادامه به مجموعه شعر دیگری اشاره کرد و گفت: همچنین مجموعه شعری هم به نام «خانه دورترین مترسک جهان» دارم که گزیده‌ای از اشعار من در آثار گذشته به همراه 7 شعر جدید است که در مجموعه 40 شعر می‌شود.
 
وی افزود: این مجموعه را برای چاپ به انتشارات کتاب گویا سپردم و دارای موضوعات و مضامین مختلفی است و در قالب‌های نیمایی و سپید سروده شده.

ناشران تمایلی به چاپ مجموعه شعر نوجوان ندارند 
«حرف آبی آخر» در کتابفروشی‌ها
تولایی درباره آثار منتشر شده‌اش نیز گفت: ‌آخرین مجموعه شعری که از من منتشر شده «حرف آبی آخر» نام دارد که شامل 18 شعر سپید برای نوجوانان است و با تصویرگری نجوا عرفانی در موضوعات عاشقانه، اجتماعی و ... سروده شده.
 
وی با اشاره به اینکه «حرف آبی آخر»مجموعه شعرهای او از سال 87 تا 92 را شامل می‌شود، افزود: این مجموعه را حدود 6 سال پیش برای چاپ به انتشارات سروش تحویل دادم اما با اینکه تصویرگری شده و فیپا گرفته بود، منتشر نمی‌شد. نهایتا با آمدن سیدصادق رضایی و پیگیری‌های مسئول گروه کودک و نوجوان انتشارات سروش بعد از سال‌ها منتشر شد.

ناشران تمایلی به چاپ شعر نوجوان ندارند
تولایی در پایان به مظلومیت شعر نوجوان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار مجموعه شعر جدید عاشقانه برای نوجوانان دارم که آماده چاپ است اما ناشری برای انتشار آن‌ها پیدا نکردم چون ناشران تمایلی به چاپ شعر نوجوان ندارند و معتقدند این کتاب‌ها بازار ندارد و مخاطبان نمی‌خوانند. درحالی‌که این مساله به دلیل عرضه نامناسب کتاب‌های شعر نوجوان است. وقتی کتابی در دسترس نوجوانان و خانواده‌هایشان قرار نگیرد، چگونه می‌توانند از آن استقبال کنند.
 
حسین تولایی، از شاعران حوزه کودک و نوجوان در سال 1358 در رشت متولد شد. او تابه‌حال آثار زیادی را برای بچه‌ها سروده است. از جمله آثار تولایی می‌توان به «درخت عاشق پرنده است»، «بيا چند شاخه حرف بزنيم»، «پشت‌ صحنه دلم»، «شماره تلفن پرندگان»، «ساندویچ قطار» و «دمپایی خورشید» اشاره کرد.
 
نظر شما