جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۱۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
هنر امروز واقعیت‌های جدید را خلق می کند و این وظیفه اصلی فعالیت های هنری است که در قبال جامعه عکس‌العمل مناسب داشته باشد. هنر متعهد مهم ترین و درست ترین راه برای رسیدن به این هدف است.
وظیفه اصلی فعالیت های هنری واکنش مناسب در برابرمسائل جامعه است پایگاه خبری–تحلیلی فرهنگ و هنر،

مهدی یوسفی در رشته معماری و مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده است. وی فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۷۶ در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌سوره آغاز کرد و هم‌اکنون سرپرست مراکز فرهنگی هنری  منطقه 3 و فرهنگسرای ارسباران است.

وی که به تازگی سرپرستی فرهنگسرای ارسباران را بر عهده گرفته است در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری–تحلیلی فرهنگ و هنر، گفت: «جریان‌سازی فرهنگی امروز در فضای متفاوتی قرار دارد؛ همانطور که مقام معظم رهبری بیان داشتند:« هنر یک شیوه بیان است، یک شیوه ادا کردن است منتها این شیوه بیان از هر تبیین دیگر رساتر، دقیق‌تر، نافذتر و ماندگارتر است.» اگر ۲۰ سال گذشته را بنگریم و در همان حال آینده را در نظر بگیریم باید بگوییم که دنیای هنر مسیر خود را تغییر داده است، هنر امروز واقعیت‌های جدید را خلق می کند و این وظیفه اصلی فعالیت های هنری است که در قبال جامعه عکس‌العمل مناسب داشته باشد.

فرهنگسرای ارسباران با تمرکز بر فعالیت های هنری طی بیش از دو دهه گذشته با مردم و برای مردم به تولید محتوا در عرصه هنر مشغول بوده است. با توجه به شرایط موجود و زمان کوتاه برای برنامه ریزی و در نظر گرفتن حذف عنصر اثرگذار فضای عمومی، برنامه هایی با امکانات موجود در فضای مجازی طراحی و اجرا شده است و البته این روند رو به تکامل و هماهنگ شدن با شرایط جدید است.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی در زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد:« در دوران کرونا، در طراحی برنامه‌های فرهنگی  دو موضوع را در سیاست گذاری خود مد نظر قرار دادیم، اول استفاده از از تولیدات فاخر نظیر تولید نماهنگ حس مادری به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) و تولید فیلم کوتاه با عنوان انعکاس با همکاری فرهنگسرای امام(ره) و از این دست که مورد توجه قرار گرفت و دوم تولید محصولات کمی با نگاه اوقات فراغت،آموزشی و اطلاع رسانی برای عموم شهروندان بصورت کمی و با نگاه به کیفیت محصولات که توسط مراکز و همکاران در سازمان فرهنگی هنری در سطح گسترده تولید و منتشر شده است و این روند تولید آثار با دو سیاستگذاری مذکور همچنان ادامه دارد» .

یوسفی درباره اولویت‌های موضوعی و سرفصل‌های برنامه‌ای در اجرای فعالیت‌های منطقه 3  بیان کرد:« این منطقه دارای ظرفیت های بالقوه وبالفعل متنوعی است که باتوجه به قرار گرفتن در جغرافیای خاصی از شهر تهران و وجود مراکز مهم فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی، بوستان ها و حضور نخبگان و شخصیت های مختلف کشور از اهمیت ویژه ای برخورداراست، این منطقه علاوه بر فرهنگسرای ارسباران به عنوان یک مرکز معتبر هنری، دارای 6 کتابخانه ویک خانه فرهنگ تخصصی بانوان، همچنین دو خانه موزه استاد شهید مطهری ودکتر بهشتی  و فرهنگسرای آفتاب است که از این نظر ویژگی ممتازی دارد. بنابراین از لحظه ورود به مدیریت این منطقه شناخت ظرفیت ها وتعامل با ذینفعان منطقه و مشارکت در اموربرنامه ای وراهبری  توسط شهروندان ونخبگان ساکن در منطقه را در دستور کار قرار داده ام که در این میان با توجه به ارتباطات خوب فرهنگسرای ارسباران با هنرمندان در طراحی وتولید آثار از این بزرگواران هم بسیار بهره برده ایم».

وی اشاره کرد:« در سال جدید در چند محور هنری شامل نمایش، سینما، موسیقی، تجسمی، ادبیات و معماری کارهایی را آغاز کرده‌ایم. برگزاری نمایشگاه های مجازی، طراحی و انتشار پوسترهای متعدد با موضوع مقابله با کرونا، تولید و انتشار نمایش رادیویی، معرفی فیلم‌های فاخر ایرانی، معرفی کتاب‌های مرتبط با سینما، ضبط و انتشار اجراهایی در حوزه موسیقی، معرفی کتاب و معرفی عناصر معماری ایران از برنامه‌های ما در این روزها بوده است».

وی در پایان گفت: « با توجه به شرایط فعالیت هنرمندان در دوره بیماری کرونا و توجه به این موضوع که  هنرمندان سرمایه‌های کشور هستند و باید از تولیدات آنها حمایت نمود، درصدد هستیم تا بابرگزاری نشست‌ها و نمایشگاه‌هایی به صورت مجازی راهی برای این کار آماده کنیم یکی از فعالیت های دردست اجرا دراین راستا تاسیس کانون کسب و کار و برگزاری نشست های تخصصی با حضور هنرمندان در این موضوع می باشد که  انشاالله در سال جهش تولید بتوانیم خدمت مناسبی به هنرمندان ارایه دهیم».
مطالب مرتبط
نظر شما