پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۲۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
هنرمند نقاش از برپایی نمایشگاه «راز درختان» با نمایش آثار«گابریلا» در گالری تام خبر داد و گفت: این هنرمند داستان درختان را به وسیله ارتباط سه شاخه هنر عکاسی، نقاشی و گرافیک و با زبان رنگ به نمایش می گذارد.
نمایشگاه مجازی« راز درختان» با کیوریتوری  «حجت امانی»، هنرمند نقاش  و نمایش آثار «گابریلا کویزینایت»، هنرمند لیتوانیایی به مدت دو هفته در گالری تام برپا می شود درباره برپایی این نمایشگاه مجازی با حجت امانی کیوریتور این نمایشگاه به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:
درباره انتخاب آثار نمایشگاه مجازی«راز درختان» بیشتر توضیح بدهید؟

در این مجموعه کارها که برای نمایشگاه در ایران انتخاب شدند با عنوان رازهای درختان نوعی هنر ترکیبی است که طی فرایندهایی بین عکاسی و نقاشی برای دستیابی به فضایی روشن و درخشان و بازی با نور و رنگ دست یافته است.

آثار این مجموعه در ارتباط با طبیعت خلق شده است؟

بله در این مجموعه این هنرمند داستان درختان را به وسیله  ارتباط  سه شاخه هنر عکاسی، نقاشی و گرافیک و با زبان رنگ به نمایش میگذارد در واقع این مجموعه در ارتباط مهمی با طبیعت خلق شده است.

 

 

این مجموعه آثار با چه تکنیکی خلق شده اند؟

این آثار با«فتوپینتینگ» خلق شده اند در واقع« فتوپینتینگ» فرایندهایی بین تکنیک های عکاسی و نقاشی است.

 

 در نمایشگاه مجازی«راز درختان» چه تعداد اثر به نمایش درآمده است؟ آیا این آثار برای فروش عرضه شده است؟

 در این نمایشگاه تعداد ۱۳ اثر بصورت آنلاین بمدت دوهفته برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

 

 

 درباره «گابریلا کویزینایت» هنرمند لیتوانیایی که آثارش در نمایشگاه راز درختان به نمایش درآمده است بیشتر توضیح دهید؟

 این هنرمند کارشناس هنر از دانشگاه  ویتاتاس مگنوس و کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی از آکادمی هنر ویلنیوس یونسکو و عضو اتحادیه عکاسان لیتوانی است و نویسنده  150 مقاله و کیوریتورنزدیک به 150 نمایشگاه برای هنرمندان مختلف از کشور لیتوانی و دیگر کشورهاست، وی تاکنون با هنرمندان کشورهای فنلاند، انگلستان، آلمان، اردن، مراکش، مصر و هند  همکاری کرده است و در نمایشگاه های گروهی وانفرادی عکاسی و دراولین دوره  نمایشگاه گروهی مجازی با عنوان «هنر ، پلی برای برادری» با همکاری هنرمندان کشورهای مختلف در کشور مراکش  2020 و  نمایشگاه گروهی مجازی با عنوان «وجد» در استودیو تینک دیزاینرز جیپور در کشور هند و نمایشگاه مجازی انفرادی در قاهره کشور مصر  شرکت کرده است.

 

 

کشور لیتوانی بیشتر کشوری کوچک با فرهنگی کهن و شاعرپرور  شناخته می شود هنرهای تجسمی این کشور چگونه است؟

لیتوانی کشوری کوچک با فرهنگی کهن، شاعرپرور و مهد کهربا است. ضرب المثل قدیمی در این کشور  است که در لیتوانی به اندازه درخت ها شاعر است، از این رو کشورشان را سرزمین شعر می دانند و این فصل مشترک فرهنگی با کشورمان است. همان گونه که شعر امروزشان ریشه در سنت کهن و عمیق ترانه های مردمی و عامیانه دارد، هنرهای تجسمی معاصر این کشور نیز در خود ارجاع به سنت ها و فرهنگ گذشته شان را دارد. بافته و بافتن از جمله صنایع کهن و با سابقه این دیار بوده که امروزه به یاری تکنولوژی پیشرفته تجدید حیات یافته و به سمت هنر معاصر در حرکت است.

منبع: شبستان
نظر شما