جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
چهار کتاب شعر و داستان از حامد حاجی‌زاده توسط انتشارات هنر نو در بازار ایران و برخی کشورهای دیگر منتشر و راهی بازار نشر می‌شوند.
چهار کتاب حامد حاجی‌زاده به‌تازگی توسط نشر هنر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است که بناست ترجمه‌ این‌آثار نیز در کشورهای روسیه، عراق و تاجیکستان نیز منتشر شود.

«پنجره طبقه چهارم» یکی از این‌چهار کتاب است که رمانی از این‌نویسنده را شامل می‌شود و ۶ فصل دارد. این‌کتاب درباره مردی به‌نام اصغرآقا است که در تنگنای عاطفی قرار می‌گیرد. اصغرآقا مردی ساده‌دل است و می‌خواهد از فرصت رهاشدن از یک‌زندگی عادی و تلخ رها شود.

این‌کتاب ۲۳۰ صفحه دارد و با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه شده است. همچنین بناست ترجمه این‌کتاب به‌طور تقریبا همزمان در تاجیکستان عرضه شود.

کتاب دیگر حاجی‌زاده، «شکار در مذاکره» است که یک‌مجموعه‌داستان به‌هم‌پیوسته است. فصل های فرد و زوج این‌کتاب، هرکدام داستان جداگانه‌ای را روایت می‌کنند اما در نهایت ۱۰ فصل این‌کتاب، یک‌اثر به هم پیوسته را می‌سازند. داستان‌های این‌کتاب، ماجرای جنگل و حیواناتی را شامل می‌شوند که در موقعیت‌های حیاتی، کنار هم می‌نشینند و بابت شرایط یا مشکلات خاص تصمیم می‌گیرند. آن‌ها نماد آدم‌هایی هستند که باید تصمیم‌های درست و به‌موقعی بگیرند. یکی رهبر می‌شود، یکی وزیر و دیگری مخالف. تصمیم آن‌ها در این‌داستان سرنوشت جنگل ،حیوانات و آدمک‌ها را می‌سازد.

در ادامه ماجرای کلی، داستان‌ها به‌سمتی پیش می‌روند که به هم متصل‌ند اما هر کدام به‌تنهایی هم آغاز و پایان و روایتی مستقل دارند.

این‌کتاب هم با ۱۴۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۱ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب بعدی این‌نویسنده، «عروس وردیه» است که رمانی را درباره سختی‌های زندگی زنی به‌نام اسما شامل می‌شود. اسما یکی از هزاران نفری است که بدون‌اراده، گرفتار شرایطی می‌شوند که توقعش را ندارند.

اسما در شرایطی بغرنج با مساله بارداری ناخواسته و چندمشکل همزمان دیگر روبرو می‌شود که زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهند. همسرش هم با نام سارو، تجربه زیادی در مدیریت زندگی ندارد.

این‌کتاب هم با ۲۴۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان به چاپ رسیده و بناست در کشورهای روسیه و عراق هم عرضه شود.

چهارمین کتاب هم، یک‌مجموعه‌شعر به‌اسم «حکم پاییز» است که ۵ بخش دارد. چهار بخش کتاب را شعرهای نیمایی و سپید و فصل پنجم را هم اشعار کلاسیک حاجی‌زاده تشکیل می‌دهند.

موضوع بیشتر اشعار این‌کتاب زندگی و طبیعت است.

این‌کتاب هم با ۱۸۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۱ هزار تومان منتشر شده است.


نظر شما