پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۰۶۳۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
به همت کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی
کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در چهارمین برنامه «همراهان انقلاب»، مرتضی سرهنگی نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ادبیات مقاومت را به مخاطبان خود معرفی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در چهارمین برنامه «همراهان انقلاب»، مرتضی سرهنگی نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ادبیات مقاومت را به مخاطبان خود معرفی می‌کند. این برنامه به معرفی نویسندگان و فعالان عرصه ادبیات انقلاب اختصاص دارد.

مرتضی سرهنگی سال ۱۳۳۲ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی نیمه‌تمام رها کرد. او از سال ۵۸ تا ۶۷ همکاری با روزنامه‌ها را آغاز کرد و از سال ۶۷ تا کنون در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری مشغول فعالیت است. او در سال ۷۵ عضو شورای سردبیری روزنامه ایران بوده و هم‌اکنون نیز سردبیر دوهفته‌نامه کمان است؛ مجله‌ای که طی ۸ سال ۲۰۰ شماره از آن منتشر شده است.

سرهنگی اکنون مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت و مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری است. سرهنگی نقشی هم در پیوستن زنان به ادبیات دفاع مقدس دارد و بر این باور است که با ورود زنان به عرصه خاطره‌نگاری، صدای جنگ بلندتر شنیده خواهد شد. او به ادبیات اسارت که انسانی‌ترین گونه ادبیات جنگ است نیز می‌پردازد. 

اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی، ۱۰ روز محاصره (خاطرات یک افسر عراقی)، خانه کوچک زندگی بزرگ، خرمشهر، خانه رو به آفتاب، محرم در اسارت (گزیده خاطرات آزادگان)، حرف ما (گزیده سرمقاله‌های کمان) و همه چیز درباره جنگ تعدادی از آثار مرتضی سرهنگی است. 

برای استفاده از تولیدات فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در فضای مجازی می‌توانید به صفحه اینستاگرام این مجموعه به نشانی f.enghelab  یا نشانی @f_enghelab  در پیام‌رسان بله مراجعه کنید. 

نظر شما