جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۶۴۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
یک هنرمند نقاش بیان کرد هنوز خیلی از مردم هستند که با نقاشی‌های رئال ارتباط برقرار می‌کنند اما اگر مخاطب، هنر و سبک‌ها را بشناسد و منِ نقاش را به چالش بکشد، اوج هنری برای من خواهد بود.
نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «آفرینش احساس» از روز جمعه ۲۳ خردادماه با ارائه آثاری از ۲۲ هنرمند نقاش در گالری انتظامی آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه آثاری از سهیلا احمدی، وحیده رفیعی‌فر، بیتا محمدیان، شقایق طیبی، خاطره آزموده، بهناز رضایی فرد، لیلا تقی‌زاده، مریم جمالی، مینا دوراندیش، مژگان عبادی، سمیرا ولی زاده، سولماز حاتمیان، اورانوس عرفانی، پریسان نظیری، رها فودازی، لیلا حسنی، سعیده آرین، ندا زارعیان، سرور سالمی، شیما آقایی، آمنه آقایی و الهه جعفری به نمایش درآمده است.

اورانوس عرفانی یکی از هنرمندانی که با دو اثر در این نمایشگاه حضور دارد، درباره این آثار به خبرنگار مهر گفت: من با دو اثر در این نمایشگاه حضور دارم که با تکنیک اکلرلیک کار شدند. تکنیک‌هایی که با آنها کار می‌کنم عمدتاً رنگ روغن، آبرنگ و اکریلیک و در سبک‌های رئال، انتزاعی، اکسپرسیونیسم و نقاشی خط بوده است.

وی افزود: تاکنون در حدود ۱۵ نمایشگاه گروهی شرکت کردم و قرار است به زودی یک نمایشگاه انفرادی در گالری فرمانفرما داشته باشم.

عرفانی در پاسخ به اینکه این آثار دارای چه ویژگی‌های هستند به این معنی که در نظر داشتید مخاطب چه ویژگی را در آن‌ها ببیند و مدنظر قرار دهد، گفت: قصدم از رنگ‌هایی که در نقاشی به کار بردم این بود که مخاطب را با فضایی شاد به طبیعت ببرم و با توجه به سوالاتی که مخاطبان از من در نمایشگاه پرسیدند، می‌توانم بگویم در این قصد موفق بودم.

وی در مورد اینکه آیا در انتقال حس به مخاطبانش موفق بوده یا خیر، توضیح داد: هنوز خیلی از مردم هستند که با نقاشی‌های رئال ارتباط برقرار می‌کنند و زمانی که با یک نقاشی مفهومی و انتزاعی روبرو می‌شوند، از نقاش در مورد آن توضیح می‌خواهند به همین دلیل ما هنرمندان وظیفه داریم با برپایی نمایشگاه‌ها، به تدریج نگاه مخاطبان عمومی را با هنر انتزاعی و مفهومی آشنا کنیم.

این هنرمند نقاش در پایان گفت: من به این نتیجه رسیدم که برای جلب مخاطبم باید آثاری را به نمایش بگذارم که باعث لذت مخاطب شود و رنگ‌هایی را در آن به کار ببرم که برایش زیبا باشد اما اگر مخاطب هنر و سبک‌ها را خوب بشناسد، مسلم است آثاری که نیاز به درک و فهم هنری داشته باشد در نمایشگاهم ارائه می‌دهم، چراکه مخاطب با تماشای آن‌ها، من را به چالش می‌کشد و این، اوج هنری برای یک هنرمند به حساب می‌آید.

اورانوس عرفانی هنرمند نقاش و کارمند بازنشسته دولتی است که مدرک لیسانس نقاشی و فوق لیسانس پژوهش هنر دارد و حدود ۱۷ سال است که نقاشی می‌کند.

به گزارش مهر، نمایشگاه نقاشی «آفرینش احساس» تا ۲۸ خردادماه در گالری انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، پلاک ۶۰۸، طبقه دوم واحد ۸ برپاست.

نظر شما