جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت:
نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.
سبک زندگی رضوی را به کودکان و نوجوانان عرضه کنیم

 حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی مطلوب برای احسان و نیکوکاری است، گفت: باید بتوانیم بر سبک زندگی گروه سنی کودک و نوجوان در این ایام اثر بگذاریم به‌گونه‌ای که سبک زندگی فاطمی و رضوی را در آنها ایجاد کنیم.

بنابر این گزارش، در این نشست که همراه با برقراری ارتباط تصویری با آیت‌الله «سید محمد سعیدی»، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود، اعضا به ارایه برنامه‌های دستگاه‌های عضو در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت پرداختند.

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در این نشست طی سخنانی با اشاره به شرایط فعلی که ناشی از شیوع (کرونا) در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: گاهی انسان قدر آنچه را که دارد درک نمی‌کند و زمانی حرمان می‌آید تازه درک می‌کند که چه چیزی داشته است، چنانکه با شیوع کرونا، تا مدت‌ها حرم امام رضا(ع) بسته بود و بسیاری با دیدن تصویر گنبد طلایی ثامن الحجج(ع) اشک می‌ریختند و منتظر زیارت حضرت(ع) بودند.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: این ایام فرصت مناسبی برای احسان و نیکوکاری فرصت خوبی است؛ همچنین برای هماهنگی و انسجام در فعالیت‌های خیر چراکه زمان خوبی برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است، در نتیجه این دهه ارزشمند است چنانچه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز فرمودند که این دهه را پاس بداریم.

 وی افزود: شورای هماهنگی دهه کرامت، تلاش های دستگاه‌های مختلف را به صورت منسجم بررسی می‌کند تا برنامه جامعی ارایه شود به ویژه تا افق 1414 یعنی 15 سال آینده که بدانیم و مشخص شود که به کجا می‌خواهیم حرکت کنیم، در نتیجه در این شورا باید اهداف عالیه را بازتعریف کنیم و ذیل این رویکرد برنامه‌های دستگاه‌ها ویژه این ایام، بر اساس سیاست‌هایی که دارند طراحی شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه آنچه که ماندگار است تاثیرگذاری بر اقشار مختلف به ویژه کودک و نوجوان است، گفت: این تاثیرگذاری باید به گونه ای باشد که روی سبک زندگی این گروه تاثیرگذار بوده و در واقع سبک زندگی فاطمی و رضوی را شکل دهد.

رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت ابراز کرد: هیات اندیشه ورز مغز متفکر ما است و در این میان برگزاری جلسات مجازی اهمیت بالایی دارد به ویژه وبینارها که تاثیر بسزایی را در شرایط فعلی دارند، در این راستا انتظار می‌رود حداقل هشت وبینار از سوی دستگاه ها برگزار شود.

گفتنی است طی برگزاری این نشست، اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، در رابطه با برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در این ایام گزارشی اجمالی ارایه کردند.

منبع: شبستان
نظر شما