پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۴۸۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
استاندار تهران گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت به حداقل رسید و این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای شیوع بیشتر ویروس کرونا بین مردم باشد.
استاندار: فاصله اجتماعی در حمل‌ونقل عمومی پایتخت به حداقل رسید

«انوشیروان محسنی‌بندپی»گفت: به مسئولان شهرداری تهران در خصوص رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس‌ها و مترو تذکر داده شده و مکاتبه‌هایی در این زمینه انجام شده است. 

وی ادامه داد: فیلمی از ازدحام مردم در ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم گرفته شده و برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و مقرر شده است تا آنان نیز تذکرهای لازم را به  مسئولان شهرداری بدهند.

«محسنی بندپی» تاکید کرد: اگر دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی رعایت نشود، دچار مسائلی می‌شویم که شاید کنترل آن از مدیریت ما خارج شود.

افزایش ٣.٥ درصدی مراجعه به مراکز درمانی 

استاندار تهران گفت: مراجعه مردم تهران به مراکز درمانی ٣.٥ درصد افزایش یافته اما این موضوع به منزله این نیست که تعداد بیماران یا مرگ‌ومیر ناشی از کرونا افزایش یافته است. 

«محسنی بندپی» اضافه کرد: دو شاخص شامل تعداد افراد بستری شده و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به طور مرتب کنترل می‌شود و تعداد بستری‌ها نسبت به گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی تصریح کرد: رعایت نکردن فاصله‌اجتماعی زنگ خطری است که طی یکی دو هفته آینده اگر ادامه پیدا کند، احتمال افزایش میزان بستری‌ها وجود دارد که نگران‌کننده است.

«محسنی بندپی» اظهار داشت: نحوه استفاده از ماسک در مترو مطلوب است و براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ٩٠ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند اما فاصله‌اجتماعی رعایت نمی‌شود.

وی بیان کرد: اصناف و اتحادیه‌های کجاز باید با رعایت اصول بهداشتی، فاصله‌اجتماعی و نظارت و پایش عملکرد خود به ما کمک کنند تا شرایطی پیش نیاید که مجوزهای فعالیت آنها را دوباره بازنگری کنیم.

وی تصریح کرد: اتحادیه‌هایی نظیر دارندگان تالارهای عروسی که به دنبال مجوز بازگشایی هستند اگر این اطمینان را ایجاد کنند که فعالیت آنها براساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت و کنترل باشد، به آنان اجازه فعالیت داده می‌شود.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ٩ هزارو ٣٩٢ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
نظر شما