شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۷۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
مدیر رادیو زیارت از دهه کرامت به عنوان فرصتی بسیار مغتنم برای تشریح سیره ائمه معصومین (ع) و ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار و تبیین فرهنگ قرآنی یاد کرد.
هادی افشارصفوی ضمن اشاره به برنامه‌های رادیو زیارت در دهه کرامت  گفت: در این دهه ما باید به‌دنبال افزایش محبت اهل‌بیت(ع) بین مردم باشیم و دهه کرامت دارای یک ریشه اعتقادی و فرهنگی بوده که فرصت خوبی برای ترویج معارف دینی محسوب می‌شود. از طرف دیگر علاقه و رابطه قلبی شیعیان بویژه ایرانیان به امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و توجه به اهل بیت (ع)، شناسایی شخصیت امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) و ترویج و نهادینه کردن ارزش های موجود در سنت و سیره این بزرگان از جمله مهمترین اهداف و اولویت های رسانه ملی در دهه کرامت است.

وی افزود: خوشبختانه نظام اسلامی نگاه متفاوتی به مقوله فرهنگ داشته و تبلور این فعالیت‌های فرهنگی در حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) و سایر اماکن مقدس قابل‌مشاهده است. با توجه به شرایط جدید و شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، ویژه برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، علمی، تبلیغی، اجتماعی، خدمت رسانی و معنوی دهه کرامت در سال جاری در حرم مطهر رضوی، و بطور کلی در سراسر کشور و سایر کشورهای دیگر طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برگزار می‌شود که مهمترین بخش آن فعالیت رسانه ای است که مخاطبان از هر نقطه به این منبع فیض متصل شده و از برکات آن بهره مند شوند.

افشارصفوی ادامه داد: به همین منظور شبکه رادیویی زیارت با توجه به شرح وظایف و سیاستگزاری و جایگاه ویژه آن و تجربیاتی که در ایام تعطیلی حرم های مطهر دارد، برنامه ریزی هایی برای پوشش بهتر دهه کرامت انجام داد و از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) اجرای ویژه برنامه‌ها آغاز شده و تا سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی از دهه کرامت به عنوان نقطه عطفی برای ارتباط بین رسانه و دوستداران امام هشتم با محوریت حرم علی بن موسی الرضا یاد کرد و گفت: بیش از سه هزار دقیقه برنامه در دهه کرامت از رادیو زیارت پخش می شود که این برنامه ها با محتوای غنی، شاد و جذاب درنظر گرفته شده و تلاش داریم تا از تمام ظرفیت های این رادیو برای تبیین معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کنیم. 

افشارصفوی ادامه داد: رادیو زیارت با مشارکت آستان قدس رضوی ویژه برنامه سلام آقا را به منظور انتقال فضای شاد و روحانی حرم مطهر امام رضا (ع) به مشتاقان آن حضرت فراهم کرده است. این برنامه به صورت زنده هر روز به مدت یک ساعت و نیم و در ۲ بخش صبح گاهی از ساعت ۱۰ و ۱۵ دقیقه و بخش عصرگاهی از ساعت  ۱۵ و ۱۵ دقیقه از حرم مطهر و استودیوی اختصاصی رادیو ریارت در حرم امام رئوف بطور همزمان پخش می شود.

وی اضافه کرد: پیگیری مسائل و مشکلات پیرامون زائر و زیارت در برنامه گفت و گوی ویژه خبری رادیو زیارت انجام می شود و موضوع های مرتبط با زیارت، زائر و معارف و مقتضیات جامعه اسلامی در ارتباط با اهل بیت (ع) همچون تبلیغات اسلامی، حضرت معصومه (س)، در شادی اهل بیت شاد باشیم، مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی، امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، شاهچراغ اسوه عدالت و امین ولایت، تشکل های مردمی، جهادگران خدمت و سلامت، رفاه و امید در سایه جهش تولید، شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، خادم الرضا شهید قاسم سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت، امام رضا امام رافت و مهربانی از جمله موضوع هایی است که از ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه در هشت قسمت بعد از خبر زیارت به صورت زنده پخش می شود.

مدیر رادیو زیارت پخش برنامه پرسش را به منظور پاسخگویی به سوالات، شبهات و ابهامات مخاطبان بویژه جوانان درباره معارف اسلامی، سیره و روش ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) دانست که هر روز از ساعت ۱۱ در دهه کرامت پخش می شود. در این برنامه از نظرات کارشناسان و اساتید بنام حوزه و دانشگاه همچون حجج اسلام سیدمحمود مرویان حسینی، رضا وطن دوست، مهدی شریعتی تبار، علی جلائیان اکبرنیا، مجتبی الهی خراسانی و آقایان غلامرضا جلالی، حسین لطیفی، علی ایوبی و مرتضی انفرادی، امیر سلمانی‌رحیمی و رضا نقدی استفاده می‌شود.

وی افزود: در ایام دهه کرامت برنامه‌های جلوه خورشید در ۱۲ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای، صدای سخن عشق در ۱۲ قسمت ۵ دقیقه‌ای، شمس تفسیر در ۱۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، رواق اندیشه در ۱۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای، حدیث مهر در ۱۲ قسمت ۱۵ دقیقه ای، تسبیح باران در ۱۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای، ۱۰ عنوان سخنرانی ۲۵ دقیقه‌ای با موضوع حضرت معصومه و امام رضا(ع) و همچنین ۱۰ نمایش با موضوع دهه کرامت در جدول پخش قرار داده شده است. 

مدیر رادیو زیارت ادامه داد: در شب و روز میلاد امام رضا(ع) علاوه بر پخش ویژه برنامه‌ای به صورت زنده از حرم امام رئوف، برنامه پنجره فولاد در پنجشنبه شب مصادف با شب عید از ساعت ۲۱ تا نیمه شب به صورت زنده از حرم آن حضرت پخش خواهد شد. همچنین علاوه بر پخش دعای کمیل از حرم مطهر، روز جمعه مصادف با سالروز میلاد امام رضا (ع) در ویژه برنامه صحن ندبه از ساعت پنج تا هشت بامداد برنامه هایی با محوریت انتظار، دهه کرامت و میلاد حضرت از استودیوی اختصاصی شبکه رادیویی زیارت در حرم مطهر پخش خواهد شد. 

دهه کرامت از اول ماه ذیقعده (سه شنبه) مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شد و تا ۱۱ ذیقعده (۱۳ تیر) همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد. خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت(ع) به عنوان شعار این دهه نامگذاری شده و اسامی روزهای این دهه به شرح زیر است: سوم تیر ماه؛ تکریم دختران نشانه خانواده فاطمی، چهارم تیر ماه؛ در شادی اهل بیت شاد باشید، پنجم تیر ماه؛ مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، ششم تیر ماه؛ خانواده مهدی محور جامعه مهدوی، هفتم تیر ماه؛ امامزادگاه الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، هشتم تیر ماه؛ به نام حضرت شاه چراغ(ع) اسوه عدالت و امین ولایت، نهم تیر ماه؛ تشکلهای مردمی جهادگران خدمت و سلامت، دهم تیر ماه؛ رفاه و امید در سایه جهش تولید، یازدهم تیر ماه؛ شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، دوازدهم تیر ماه؛ خادم الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت(ع) و سیزدهم تیرماه؛ امام رضا(ع) امام رافت و مهربانی.
منبع: ایرنا
نظر شما