شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۸۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود
رییس فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی از برگزاری هشت عنوان برنامه به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی به همت این مرکز خبر داد و گفت: درنمایشگاه مجازی کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی آثار برگزیده سومین دوره جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با آثاری از ۲۲ هنرمند از به نمایش گذاشته می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر، یوسف بالو رییس فرهنگ‌سرای انقلاب گفت: برنامه‌های متنوعی به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی و همزمان با اعتراضات گسترده مردم آمریکا برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به انتشار موشن گرافی فرمایشات رهبر انقلاب، خوانش کتاب برای کودکان، معرفی مجموعه مستند با عنوان «آن روی سکه»، انتشار کلیپ «زندگی به سبک بهشتی»، نمایشگاه کاریکاتور «حقوق بشرآمریکایی»، نمایش اینوگرافی‌های «حقوق بشرآمریکایی»، نمایشگاه مجازی «نمی‌توانم نفس بکشم» و نمایشگاه کتاب مجازی آثاری با محوریت حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد.

رییس فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در ادامه به فرموده رهبر مبنی بر اینکه «هر کسی در مورد حقوق بشر نظر بدهد، آمریکا حق نظر دادن ندارد.» از انتشار موشن گرافی که به مرور جنایات جهانی آمریکا می‌پردازد، اشاره کرد. 

وی در تشریح برنامه «آن روی سکه» گفت: در این برنامه سعی داریم مخاطبان را با مستندهای سینمایی که با موضوع حقوق بشرآمریکایی تولید شده، آشنا کنیم. در این برنامه، مستندهایی همچون من کاکاسیاه تو نیستم، ملت درداسکات، ما کودتاگران هستیم در فضای مجازی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به تولید محصولی با محوریت کودکان به خوانش کتاب «سویی‌می ماهی سیاه کوچولو» اشاره کرد که توسط رییس کتابخانه کودک و نوجوان فرهنگ‌سرا برای کودکان خوانده شده و سعی دارد تلاش بر ایستادگی مقابل زورگویان و قدرتمندان را به کودکان آموزش دهد. این کتاب نوشته لئو لیونی و ترجمه مصطفی رحماندوست است که توسط نشر شهر به چاپ رسیده است. 

رییس فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی با اشاره به فاجعه انفجار حزب جمهوری به عنوان یکی از دلایل نامگذاری این هفته به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: به مناسبت شهادت دکتر بهشتی، در قالب کلیپ «زندگی به سبک بهشتی» به مرور برخی دیدگاه‌ها و نظرات دکتر بهشتی در زمینه انقلاب و زندگی انقلابی می‌پردازیم. این کلیپ در مدت ۲دقیقه و ۲۳ ثانیه به مرور نکاتی از قول این شهید گرانقدر می‌پردازد.

بالو برگزاری نمایشگاه مجازی کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی را بخش دیگری از برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و گفت :در این نمایشگاه آثار برگزیده سومین دوره جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی با آثاری از ۲۲ هنرمند از جمله علی شعبانی، فومن بهرنگ جدی، نوید رحیم بخش، فروزان محمدشفیع، هادی اسدی، حمیدصوفی، نوید طالبی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی عرضه اینفوگرافی‌هایی با موضوع جنایات آمریکا در داخل این کشور و در زمینه حقوق ملت ایران را بخش دیگری از برنامه‌های فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی عنوان کرد و به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب با محوریت آثار حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد. این نمایشگاه به همت کتابخانه آفتاب فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

بالو در پایان از برگزاری نمایشگاه مجازی «نمی‌توانم نفس بکشم» با آثاری از ۴۵ هنرمند دنیا  از ۲۷ کشور نیز خبر داد. این نمایشگاه در فضای مجازی منتشر می‌شود.

برای دنبال کردن برنامه‌های فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی در اینستاگرام می‌توانید به نشانی  f.enghelab مراجعه کنید. برنامه‌های این فرهنگ‌سرا را می‌توانید در کانال این فرهنگ‌سرا در پیام رسانه «بله» به نشانی @f_enghelab  نیز دنبال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 9-55409057 تماس بگیرید. 

نظر شما