شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
فرهنگ‌سرای سرو به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی نمایشگاه مجازی کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی را برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای سرو به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی نمایشگاه مجازی کاریکاتور حقوق بشر آمریکایی را برگزار می‌کند. این نمایشگاه مجازی کاریکاتور با محوریت نقض حقوق بشر و سوءاستفاده از عنوان حقوق بشر توسط دولت آمریکا در قالب فتوکلیپ برگزار می‌شود. 

همچنین کتابخانه جهان‌آرای منطقه ۶ برنامه «حقوق بشر آمریکایی در کلام مقام معظم رهبری» را به مناسبت روز جهانی حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌کند. در این برنامه مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در موضوع حقوق بشر آمریکایی و نقض حقوق بشر به صورت موشن‌گرافی تهیه و در فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین کتابخانه فرهنگ‌سرای سرو ویژه‌برنامه «دموکراسی به بیان دیگر» را با محوریت نقض حقوق بشر توسط آمریکا در قالب فتوکلیپ برگزار می‌کند. این برنامه با هدف آشنایی مردم از جمله جوانان و نوجوانان با چهره واقعی آمریکا در موضوع دموکراسی از طریق تیتر نخست نشریات برگزار می‌شود. 

نمایشگاه «لالایی بی کودک» نیز در قالب فتوکلیپ در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود و صحنه‌هایی دردناک از وضعیت کودکان یمنی، لبنانی و... را به تصویر می‌کشد. علاوه بر این، موشن‌گرافی «حقوق بشر آمریکایی از نگاه متفکران آمریکا» در خانه موزه دکتر شریعتی به نمایش در می‌آید. در این برنامه انتقادات متفکران و روشنفکران آمریکایی نسبت به وضعیت حقوق بشر و چگونگی حاکمیت در ایالات متحده آمریکا جمع‌آوری و منتشر می‌شود.

همچنین اینفوگرافی «تاریخ ریاکاری» یکی از ویژه‌برنامه‌های خانه فرهنگ گلهاست. این اینفوگرافی مطالب و تصاویری از تاریخ اقدامات متناقض آمریکا در کشور خود و سایر کشورهای جهان در رابطه با موضوع حقوق بشر را تبیین می‌کند. موشن‌گرافی «آمریکا و ریاکاری حقوق بشری» برنامه دیگر این خانه فرهنگ است که در آن مطالب مربوط به تناقض‌های رفتاری آمریکا در مواجهه با حقوق بشر بیان می‌شود. 
نظر شما