شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۹۰۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
رییس فرهنگ‌سرای قرآن از شروع به کار اردوهای جهادی این مرکز از مرداد ماه خبر داد و گفت: مراحل مقدماتی این طرح در حال پیگیری و انجام است و به یاری خدا این برنامه در مرداد و شهریور اجرایی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای قرآن در راستای آغاز فعالیت‌های فرهنگ‌سرای جهادی قرآن، ‌اردوهای جهادی خود را در قالب اردوهای تفریحی آموزشی و با هدف آشنایی کودکان مناطق محروم و کم برخوردار با مفاهیم قرآن و آموزش آموزه‌های شهروندی در تابستان ۹۹  اجرا می‌کند.

رحیم خاکی رییس فرهنگ‌سرای قرآن درباره اجرای این طرح گفت: با هماهنگی و رایزنی که با برخی مراکز و نهادها مثل کمیته امداد، ‌آموزش و پرورش، بهزیستی، موسسات و کانون‌های مردمی، ‌بسیج و ... انجام شده، کودکان زیر ۸ سال این مناطق شناسایی و برای این طرح ثبت‌نام می‌شوند.

در اولین فاز اجرایی این برنامه هر هفته تعداد ۲۸ دختر و پسر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو وسیله نقلیه که به همین منظور آماده‌سازی خواهد شد،‌ با حضور مربیان و راهنماهای مجرب و با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی در قالب بازی و سرگرمی با مفاهیم مورد بحث در این طرح آشنا می‌شوند.

فرهنگ‌سرای قرآن در بخشی از این اردو میزبان این عزیزان خواهد بود. بازدید از ‌برج میلاد و اماکن تفریحی و بازی شهر، اهدای بسته های  آموزشی قرآنی و آموزش شهروندی، گرفتن عکس‌های یادگاری و پذیرایی از بخش‌های دیگر این اردوهاست.

رییس فرهنگ‌سرای قرآن در پایان اضافه کرد: یکی از اهداف مهم این اردوها تشکیل یک بانک اطلاعاتی از این بچه‌هاست تا با استمرار این ارتباط بتوانیم آنان را برای اجرای سایر برنامه‌ها مانند جشنواره‌های قرآنی و فرهنگی مشارکت داده و در کنار این تربیت دینی بتوانیم آنان را برای مراحل دیگر زندگی آماده سازیم.

مراحل مقدماتی این طرح در حال پیگیری و انجام است و به یاری خدا این برنامه در مرداد و شهریور اجرایی می‌شود.

نظر شما