جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۶۹۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
نخستین نشست ستاد ملی تجلیل از قهرمانان سلامت، دوشنبه ۹ تیر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نخستین نشست ستاد ملی تجلیل از قهرمانان سلامت دوشنبه ۹ تیر با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و نمایندگانی از نهاد‌ها و سازمان‌های دیگر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم ویدئویی از مجموعه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری که در دوران کرونا تولید و اجرا شده است، نمایش داده شد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ما هر چیزی که امروز داریم را مدیون شهدا هستیم. به فضل خداوند باب جهاد و شهادت هیچ وقت در این کشور بسته نبوده و فقط شکل و شمایل آن عوض شده است. حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تمدن‌سازی اشاره می‌کنند، منظور آن نقاط نورانی است که در تمدن ۴۰ ساله ما مثل مهدویت، شهادت، جهاد، عفاف و حجاب و... وجود دارد.

وی افزود: جلسات مکرری برگزار شد و در بیت رهبری هم جلسه‌ای داشتیم، در نهایت قرار شد سازمان فرهنگی هنری به کمک سایر دستگاه‌ها برای معرفی، بزرگ کردن و به چشم کشیدن زحمات، تلاش و ایثاری که این عزیزان ما در عرصه جهاد جدید انجام داده‌اند، اقداماتی انجام شود. قرار است در این جلسه تقسیم کار شود و هر سازمان و نهادی اعلام آمادگی کند که در چه حوزه‌ای می‌تواند فعالیت کند. در نهایت با همفکری و همکاری هم مجموعه مصوبات این جلسات را اجرایی کنیم.

امرودی بیان کرد: سازمان فرهنگی هنری در زمان کرونا نزدیک ۱۰۰ میلیاد تومان ضرر کرده و این اتفاقاتی که بدون صرف هزینه در سازمان فرهنگی هنری افتاده، بی‌نظیر است. علت آن هم این است که جان‌مایه بچه‌ها، خمیرمایه‌ای شده است که بتوانند تولید کنند. هر کدام از سازمان‌های شما نیز چنین جایگاه رفیعی را دارد. حضرت آقا می‌فرمایند: ترویج فرهنگ شهید و شهادت کم از شهادت نیست. 

رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان صحبت‌های خود گفت: در این جلسه ضمن اینکه دوستان دارند پیشنهاد می‌دهند، فکر کنند و هدف‌گذاری کنند تا در این نقطه، زمان و جغرافیای خاص بتوانیم اتفاق خاصی را رقم بزنیم. امیدوارم بتوانیم نتایج این جلسات را به سطح کشور منتقل کنیم تا آنها هم بتوانند از این کارهای خوب شما الگو بگیرند. در پایان این جلسه نظرات و پیشنهادها را جمع‌آوری می‌کنیم و به میزان توان، امکان و توفیق خود آنها را اجرایی می‌کنیم.

در ادامه مراسم مهدی وکیل‌پور فرمانده بسیج سازمان فرهنگی هنری ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ما در این جلسه مجموعه برنامه‌ها و پیشنهاد‌های خود را در قالب سازمان فرهنگی هنری ارائه می‌کنیم. ولی جلسه یک نشست هم‌اندیشی است که دوستان از دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دعوت شده‌اند تا روی مطالب و موضوعات بحث کنیم. سازمان فرهنگی هنری سابقه چنین برنامه‌ای را در ماه مبارک رمضان دارد و به بیمارستان‌هایی که بخش کرونایی داشتند با محوریت جنوب شهر تهران رفتیم و از کادر درمان بخش کرونایی تجلیل و تقدیر کردیم. 

وی افزود: در همین راستا معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری جلساتی با بنیاد شهید با موضوع تجلیل از قهرمانان و شهدای سلامت داشتند. در نهایت به این ضرورت رسیدیم که چنین ستادی را با کمک نهاد‌ها و دستگاه‌ها راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم اقدامی در خور شان برای تحقق منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب در این زمینه انجام دهیم. چون حضرت آقا بارها در صحبت‌های خود از کادر درمانی تقدیر کردند. 

وکیل‌پور در پایان به بسته برنامه‌های پیشنهادی سازمان فرهنگی هنری در ۱۰ محور اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ترحیم و بزرگداشت شهدای عرصه سلامت به صورت مجازی، نصب نشان خدمت با هماهنگی مدیریت شهری بر روی دیوار محل زندگی شهدای خدمت، تولید و اهدای تندیس خدمت به همراه لوح سپاس و تابلوی نقاشی از تصویر شهید به خانواده شهدا، تولید و انتشار کلیپ و تیزر با عنوان قهرمانان سلامت، پویش ختم گروهی قرآن کریم برای شهدای سلامت به صورت دسته جمعی، روضه خانگی به نیت شهدای سلامت، نام‌گذاری یک میدان یا خیابان به نام قهرمانان سلامت، فراخوان و برگزاری دو جشنواره در بخش‌های نقاشی، گرافیک، عکاسی و... و جشنواره ادبی در قالب‌های خاطره، داستان و شعر، فضاسازی و تبلیغات شهری مهم‌ترین برنامه‌های پیشنهادی ما هستند. 

در پایان مراسم نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مختلف پیشنهادها و نظرات خود را مطرح کردند.




نظر شما