جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۹۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کتاب «نیایش‌های رضوی»
کتاب «نیایش های رضوی» شامل ۸۸ مناجات از امام رضا (ع» در ۸ فراز به کوشش اکرم دهقان و زهرا صنوبری تدوین شده است.
۸۸ مناجات از امام رضا (ع)
کتاب «نیایش های رضوی» شامل ۸۸ مناجات از امام رضا (ع) در ۸ فراز «انس با خدا»، «عرض ادب به ساحت مقدس پیامبر(ص) »، «شهادت»، «خاندان و صحابه» ، «سیاست»، «عبادات» ، «دفع شر و بلا» و «درمان بیماری ها» به کوشش اکرم دهقان و زهرا صنوبری تدوین شده است.

این اثر در ۹۶ صفحه و قطع رقعی کوتاه با تیراژ ۱۰۰۰ هزارنسخه توسط به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است؛ دل، تنها پناهگاه امن و استواری است که می‌توان به هیچ پروایی راز دل با او گفت و اندوه دل را در دریای نگاه او شست و این جاذبه و کشش را آرام کرد. آری، وقتی تنها ملجأیی که می‌توان از راه آن به آرامش رسید و تکاپوی روح را آرام کرد خداست، پس بدون شک تنها راه این اتصال نیز دعا و نیایش است.

کتاب حاضر برگرفته از صحیفه‌الرّضا(ع) در هشت فراز به ۸۸ نجوای زیبای امام رضا(ع) پرداخته، در گفتارهای موضوعی متن نیایش با ترجمه‌ای روان، وصف رازگونه و سراسر آرامش و انس با خدا را در مسیر زندگی آدمی در محضر عبودیت حق جلوه‌گر می‌سازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

پروردگارا!
خواسته‌ام در این جایگاه یعنی جایگاه بنده فقیر ناامید، آن است که ...گناهان گذشته‌ام را بیامرزی و در باقیمانده عمرم مرا از گناه بازداری و پدر و مادرم را که دور از خانه و خانواده و غریبانه در زیر خاک‌ها خفته‌اند ببخشی، تن‌هایشان را با انوار احسانت از بین ببر و وحشتشان را با نشانه‌های بخششت به انس بدل کن و به نیکو کارشان دم به دم نعمت و شادمانی بخش و به گناهکارشان مغفرت و رحمت عطا کن تا به لطف و مرحمتت از خطرات قیامت در امان باشند. به رحمتت در بهشت ساکنشان گردان وبین من و آنان دربهشت گسترده شناسایی برقرار کن، تا مشمول شادمانی گذشته و آینده شویم.

همچنین دعای امام رضا (ع) در قنوت نماز جمعه برای تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) در این کتاب آمده است؛

پروردگارا! کار بنده و خلیفه‌ات را به آنچه کار پیامبران و رسولانت را اصلاح فرمودى اصلاح کن و فرشتگانت را گرداگرد او قرار ده و از جانب خودت با روح‌القدس او را تأیید فرما و از پیشاپیش و از پشت رویش محافظانى براى او قرار ده تا او را از هر یدى حفاظت کنند، خوف و ترس او را به امنیت و آرامش تبدیل کن، تو را بندگى کرده و چیزى را شریک تو قرار نمی‌دهد و براى هیچ‌یک از مخلوقاتت قدرت و غلبه‌اى براى او قرار مده، به او اجازه جهاد با دشمنت و دشمنش را صادر فرما و مرا از یاران او قرار ده، که تو بر هر کار قادر و توانایى.

نظر شما