جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۹۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
سیمای ملی با همکاری آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوعی را همزمان با سالروز امام هشتم آماده کرده و این برنامه‌ها را هدیه‌ای برای مشتاقان زیارت امام رضا (ع) در ایام کرونایی درنظر گرفته است.
شورای معارف سیما از سه شنبه سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و شروع دهه کرامت ضمن برقراری ارتباط با حرم های مطهر حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی(ع) و آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، امکان زیارت از طریق قاب تلویزیون را فراهم کرده تا نگاه مشتاقان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام را در این دهه به تماشای این حرم های مطهر متمرکز کند.
از شروع دهه کرامت شورای معارف سیما بیش از یکهزار دقیقه برنامه زنده از شبکه های مختلف سیما از حرم مطهر رضوی به روی آنتن برده است که این برنامه ها با بیان زندگی و سیره امام رضا(ع) به ابعاد مختلف شخصیت ایشان و تاثیر و برکات حضور ایشان پرداختند.
شبکه قرآن و معارف سیما، ویژه برنامه ایوان بهشت را همه روزه ساعت ۲۱ با حضور کارشناسان دینی از حرم مطهر رضوی و شاهچراغ به صورت زنده پخش می کند. بر این اساس شبکه قرآن  تا ۱۳ تیر ماه هر شب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به ترتیب قرائت حدیث کسا،دعای توسل،زیارت امام رضا(ع) ،دعای کمیل و زیارت جامعه کبیره را بصورت زنده از حرم مطهر رضوی پوشش می دهد. همچنین در شب میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) ویژه برنامه ایوان بهشت از ساعت ۱۹ الی ۲۳ تقدیم مخاطبان ارجمند می شود.
کرسی تلاوت رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) از دیگر برنامه های دهه کرامت شبکه قرآن است که از دوشنبه ۱۶ تیر ساعت ۱۵ با حضور قاریان و حافظان بین المللی قرآن کریم برگزار می شود. از دیگر اقدامات شورای معارف سیما، برقراری ارتباط زنده در ساعت های مختلف شبانه روز و امکان زیارت برای بینندگان از شبکه های دو، سه، چهار، پنج، آموزش، جام جم و امید است.

شبکه های سیما در پنج روز ابتدایی دهه کرامت ویژه برنامه های حرم مطهرحضرت معصومه (سلام الله علیها) را با تلاش و همت شورای معارف سیما پوشش دادند. آیین تعویض پرچم بارگاه مطهر رضوی،و پخش ویژه برنامه های حرم حضرت معصومه (س) از شبکه های دو، چهار، پنج، جام جم، شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه استانی کرمان بیش از ۱۰۰۰ دقیقه برنامه زنده و مستقیم را شامل می شود.

همچنین در آستانه ولادت امام هشتم با تلاش و همت مجموعه عوامل حاضر در آستان قدس رضوی برای همه مشتاقان که امکان حضور و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) را ندارند گرمای بیشتری را از فضای حرم مطهر را هدیه ای از سیمای جمهوری اسلامی برای مخاطبان ارجمند خواهد بود.

دهه کرامت از اول ماه ذیقعده (سه شنبه) مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شد و تا ۱۱ ذیقعده (۱۳ تیر) همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد. خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت(ع) به عنوان شعار این دهه نامگذاری شده و اسامی روزهای این دهه به شرح زیر است: سوم تیر ماه؛ تکریم دختران نشانه خانواده فاطمی، چهارم تیر ماه؛ در شادی اهل بیت شاد باشید، پنجم تیر ماه؛ مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، ششم تیر ماه؛ خانواده مهدی محور جامعه مهدوی، هفتم تیر ماه؛ امامزادگاه الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری، هشتم تیر ماه؛ به نام حضرت شاه چراغ(ع) اسوه عدالت و امین ولایت، نهم تیر ماه؛ تشکلهای مردمی جهادگران خدمت و سلامت، دهم تیر ماه؛ رفاه و امید در سایه جهش تولید، یازدهم تیر ماه؛ شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، دوازدهم تیر ماه؛ خادم الرضا شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت(ع) و سیزدهم تیرماه؛ امام رضا(ع) امام رافت و مهربانی.

 
 

منبع: ایرنا
برچسب ها: دهه کرامت
نظر شما