جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۷۰۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری از اولویت هایش برای تولید محتوا و آموزش موسیقی در این سازمان سخن گفت.

امیرحسین سمیعی مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مورد رویکرد جدید این سازمان در زمینه آموزش موسیقی که در دوره های مدیریتی گذشته و به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا دچار مشکلاتی شده بود گفت: نگاه بازی به موسیقی در سازمان وجود دارد و آموزش هم پروتکل های خاصی دارد که قرار است با رعایت مسائل بهداشتی از سر گرفته شود.

وی تصریح کرد: بنا داریم که گروه های کر را به طور منظم سامان دهی کنیم و رپرتوار خاصی هم تا ماه آینده به آنها ارائه می دهیم. این گروه ها در حال تمرین و عضوگیری هستند که این هم بخشی از مساله آموزشی ما است.

سمیعی ادامه داد: درصددیم که فضای بازی ایجاد کنیم که این گروه های کر تبدیل به تشکیل دهنده محتوای اصلی شوند و از زیر شاخه های آنها گروه های سرود، وکاپلا و آکاپلا را ایجاد کنیم. در حال انجام یک سازمان دهی اساسی هم هستیم تا در عرصه آموزش هم بتوانند فعال شوند.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت آموزش ساز و تنوع آن چگونه خواهد بود گفت: در مورد آموزش سازها هم محدودیتی نداریم و به همان شکل که قبل از کرونا بوده عمل می کنیم که فکر می کنم خیلی وسیع، خوب و استاندارد است و در این زمینه نیازی به مقایسه با جای دیگری نیست. مدیریت آموزش با همه گروه ها هماهنگ هستند و کارشان را به خوبی انجام می دهند.

سمیعی در مورد بازگشت دوران طلایی فرهنگسرای ارسباران در زمینه اجرای برنامه های منسجم موسیقیایی هم گفت: فرهنگسرای ارسباران از پیشروهای عرصه موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و همانطور که در رسانه ها هم منعکس شده جلساتی هم با گروه کرش داشته ایم.

وی در واکنش به اینکه این فعالیت ها در مورد تولید محتوا است یا آموزش موسیقی گفت:مسئله ما تنها این نیست که تولید محتوا کرده و به آنها بگوئیم که اجرایش کنند؛ بلکه می خواهیم بستر را به شکلی فراهم کنیم تا این گروه ها به قدری بزرگ شوند که از داخل آنها چندین گروه بوجود آمده و مسئله آموزش را هم همان بزرگواران به عهده خواهند گرفت که به معنی وسعت بخشیدن به مساله آواز دسته جمعی و سرود است که در حال تقویت بیش از پیش آن هستیم.

در این دوره به دنبال این هستیم که سرود را خیلی آکادمیک و حرفه ای پیش ببریم. در حال حاضر که گروه های کرمان که اونیسون یا تک صدایی می خوانند در واقع گروه سرود هستند که ما می خواهیم برای آنها گروه ارکسترال حرفه ای تولید کنیم.

منبع: خبرگزاری موج

نظر شما