جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و مبتنی بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورزی برای هم‌افزایی لایه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد و گفت: در گام دوم انقلاب و برای اثرگذاری فرهنگ اسلامی، دینی و انقلابی باید محتوا هنرمندانه ارائه شود. بر همین اساس به‌ دنبال استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان و نخبگان فرهنگی در برنامه‌ها هستیم.
بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان و نخبگان در معرفی فرهنگ اسلامی و انقلابیحجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،  با اشاره به شاخصه‌های اصلی فعالیت‌های فرهنگی در این سازمان و مهمترین تصمیمات آن در هیئت‌های اندیشه‌ورز، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت‌های فرهنگی سه شاخص اصلی را برشمرده‌اند که نخستین مورد، جهت‌گیری در خصوص کار فرهنگی و فعالیت فرهنگی است؛ چراکه اگر کار فرهنگی جهت‌گیری مناسبی نداشته باشد، اثرگذاری ندارد و یا حتی به ضد فرهنگ هم تغییر می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتشان مکرراً به موضوع بصیرت اشاره کرده‌اند و همین مسئله ما را برآن داشت تا مجموعه اندیشه‌ورز و اتاق فکری را در این سازمان تشکیل دهیم و بر همین اساس جهت‌گیری کارمان را روشن کنیم.

وی با بیان اینکه در این سازمان به دنبال همان فرهنگی هستیم که باعث شد طی ۴۰ سال از عمر انقلاب، ریشه‌های شجره طیبه اسلام آبیاری شود و در مقابل سخت‌ترین طوفان‌ها مقاومت کنیم، گفت: در گام دوم برای اثرگذاری فرهنگ اسلامی، دینی و انقلابی باید آثار و فعالیت‌ها به‌ صورت هنرمندانه و در قالب‌های فرهنگی و هنری مخاطب‌پسند ارائه شود. با توجه به این مهم ما به دنبال فعالیت فرهنگی کلیشه‌ای و حتی فعالیت فرهنگی کمی نیستیم، بلکه به‌ دنبال فعالیت فرهنگی اثرگذار هستیم تا با‌ حضور هنرمندان و نخبگان فرهنگی و ظرفیت عظیمی که در آن‌ها وجود دارد، به برنامه‌ریزی و اجرا بپردازیم.

حجت‌الاسلام امرودی با اشاره به اهمیت هیئت‌های اندیشه‌ورز و نخبگانی، اظهار کرد: از درون بیانیه گام دوم انقلاب در چهل‌ ساله دوم که رهبر معظم انقلاب فرمودند، عناوینی بیرون می‌آید که به تمدن‌سازی نوین اسلامی کمک می‌کند؛ لذا تمامی عناوینی که سازمان در هیئت‌های اندیشه‌ورز مطرح کرده همان عناوینی است که در بیانیه گام دوم انقلاب وجود دارد و لذا در حقیقت ما به دنبال تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب هستیم.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و مبتنی بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برای هم‌افزایی لایه‌های مختلف فرهنگی تأکید کرد و با ذکر مثالی ادامه داد: برای مثال امروز کشور ما در عرصه گردشگری تعداد قابل قبولی موزه دارد؛ موزه‌ها در دنیا دو کارکرد دارند، یکی اینکه اوقات فراغت مردم را پر کنند و دوم اینکه ممیزه‌های تمدن را به نسل آینده منتقل کنند؛ لازمه تحقق این دو موضوع یک کار دقیق علمی، فکری، مدبرانه و مدیرانه در حوزه موزه‌هاست. بر همین اساس یکی از فعالیت‌هایی که ما در بخش تجسمی سازمان انجام می‌دهیم، نشست‌هایی در این خصوص است که آن‌ها را آغاز کرده‌ایم، اما کار طولانی و زمان‌بر خواهد بود و قطعاً اتفاقات خوبی در این حوزه‌ها رخ خواهد داد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تصریح کرد:‌ سازمان فرهنگی و هنری به واسطه اینکه ابعاد مختلفی دارد، انباشتی از کار‌ها را به این شکل در برنامه پیش‌بینی کرده است. بر همین اساس حوزه‌های فکری را هیئت‌های اندیشه‌ورز برعهده دارند و حوزه‌های اجرایی را دوستان و همکاران ما در سازمان انجام خواهند داد.

منبع: ایکنا
نظر شما