چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
فرهنگ‌سرای گلستان برنامه «در کوی نیکنامان» را با تجلیل از خانواده شهید فرهاد شادالویی برگزار کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای گلستان برنامه «در کوی نیکنامان» را پنجشنبه ۱۲ تیر ماه با تجلیل از خانواده شهید فرهاد شادالویی و با سخنرانی حجت‌الاسلام وحیدی برگزار کرد. 

در این برنامه ابتدا دعای توسل و زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت جهانبخش رفیعی خوانده شد و در ادامه حجت‌الاسلام وحیدی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) با بیان حدیثی ارزشمند گفت: عقل هیچ کس کامل نمی‌شود، مگر اینکه بتواند ۱۰ خصلت را در خودش پیدا کند.
۱- دیگران از او امید خیر دارند و فرقی نمی‌کند که این خیر با پول و یا اخلاق و یا هر کار دیگری باشد. انسان عاقل اولین ویژگی‌اش این است که خیررسان است.
۲- مردم از بدی او در امان باشند. بدترین شر، شر زبان است و متأسفانه یکی از چیزهای منفی ما که گاهی هم ناخودآگاه است، این است که زبان ما پر از نیش و کنایه است.
۳- خوبی کم دیگری را بزرگ می‌بیند.
۴- خیر بسیار خود را اندک می‌بیند.
۵- هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود.
۶- در عمر خود از علم‌آموزی خسته نشود.
۷- فقر در راه خدایش از توانگری محبوب‌تر باشد.
۸- خواری در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوب‌تر باشد.
۹- گمنامی را از شهرت بیشتر بخواهد.
۱۰- احدی را ننگرد، جز اینکه بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است. هیچ کس را با دیده حقارت نمی‌بیند. بعضی کارهای ما از قتل بدتر است، مانند اینکه با زبان و یا نگاهمان دلی را بشکنیم.

در ادامه مراسم برادر شهید فرهاد شادالویی تصریح کرد: ما سه خواهر و سه برادر بودیم و در موقع جنگ تحمیلی ما سه برادر به همراه پدر در جبهه بودیم و پدر به مدت بیش از ۲۰ سال فرمانده بسیج امام حسین(ع) بود. بیشتر شهیدان مسجد مفقودالاثر بودند و پدر همیشه می‌گفت خدا نکند پیکر پسر من بیاید و من شرمنده خانواده شهدا باشم و بعد از شهادت فرهاد پیکر همه شهدای مفقودالاثر با پیکر فرهاد با هم آمدند.

وی اضافه کرد: فرهاد کوچک‌ترین شهید منطقه ۸ بود و ۱۵ سال بیشتر نداشت که شهید شد. از ۹ سالگی روزه می‌گرفت و از پدر قول گرفته بود که اگر سوم راهنمایی شاگرد اول شود به جبهه برود و به اصرار خودش به جبهه رفت و می‌گفت مدرسه‌ای که مرزش به دست دشمن است به درد من نمی‌خورد. پدر خبر شهادت را به همه گفت و خانواده را آرام می‌کرد. توان پدر از همه بیشتر بود.

شهید فرهاد شادالویی متولد ۱۹ تیر سال ۱۳۵۰ بود. وی در عملیات کربلای ۵ در ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید. 

در فرازی از وصیت‌نامه این شهید ۱۵ ساله می‌خوانیم: سلام به خواهر عزیزم که در سنگر حجاب مشتی محکم بر دهان آمریکای جنایت‌کار می‌کوبد. هم‌اکنون که این نامه را می‌نویسم در خط مقدم مهران در حال مبارزه با دشمنان انقلاب هستم. خواهر جان می‌بخشی که جواب نامه‌ات را ننوشته‌ام، چون مشکلات در اینجا زیاد است.

در پایان برنامه با حضور حجت‌الاسلام وحیدی هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ به خانواده شهید شادالویی اهدا شد.

برنامه در کوی نیکنامان از سال ۱۳۸۴ با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از مقام والای خانواده‌های شهدای منطقه ۸ در فرهنگ‌سرای گلستان و مراکز منطقه ۸ برگزار می‌شود.
نظر شما