جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۷۱۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
فرهنگ‌سرای دانش در کلیپ «از همت تا تولید» به معرفی لیلا عراقیان معمار پل طبیعت پرداخته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگ‌سرای دانش در کلیپ «از همت تا تولید» به معرفی لیلا عراقیان معمار پل طبیعت پرداخته است. این کلیپ‌ها با هدف شناساندن بیشتر نمادهای فرهنگ اسلامی ایرانی در بناها و نمادهای موجود در اماکن عمومی شهری تولید می‌شود. 
 
لیلا عراقیان معمار پل طبیعت در سال ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمد. وی در رشته ریاضی دیپلم گرفت و به نقاشی علاقه داشت و به همین دلیل رشته معماری را انتخاب کرد که ترکیبی از ریاضیات و نقاشی است. در سال ۱۳۸۰ در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل در رشته معماری را آغاز کرد و پس از اخذ مدرک کارشناسی، موفق به دریافت فوق لیسانس این رشته از دانشگاه بریتیش کلمبیا شد. او در سال ۱۳۸۴ به همراه همکارش علیرضا بهزادی شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا را با سرمایه‌ای اندک تأسیس کردند. شرکت دیبا پس از اجرای سازه‌های چادری پارک آب و آتش تهران، در مسابقه طراحی پل طبیعت شرکت کرد و طرح این مجموعه در نهایت برگزیده شد. 

عراقیان در ۲۵ سالگی شروع به طراحی پل طبیعت کرد و این طراحی دو سال زمان برد و سرانجام در سال ۱۳۹۳ اجرایی و افتتاح شد. پل طبیعت با سه ستون (در سه طبقه) طراحی بی‌نظیر و چشم‌نوازی دارد و بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می‌کند. این پل ۲۷۰ متری ۲ هزار تن وزن دارد. پل طبیعت جایزه‌های داخلی زیادی و نیز جایزه بین‌المللی آرکیتایزر را دریافت کرده است.

معمار جوان ایرانی همچنین در بازسازی پوشش پارچه‌ای سقف و نمای استادیوم بی سی پلیس در ونکوور کانادا که توسط شرکت آلمانی انجام شد، به عنوان دستیار فنی فعالیت داشته است. لیلا عراقیان در مسابقه طراحی فضاهای ورزشی، دومین کنفرانس سازه و معماری ۱۳۹۰ برنده جایزه دوم شد و همچنین در مسابقه کوشک جهانی به همراه بابک رستمیان و علیرضا برهانی رتبه دوم را کسب کرد. او همچنین در دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه آمریکایی دوبی و دانشگاه آنهالت آلمان، سخنرانی‌هایی در زمینه تاریخچه سازه‌های پارچه‌ای در ایران، معرفی شرکت دیبا و پروژه پل طبیعت انجام داده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده این کلیپ می‌توانند به صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای دانش به نشانی farhangsaradanesh مراجعه کنند. 
نظر شما