جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۱۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری آیین بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در کتابخانه مصطفی رحماندوست منطقه ۳ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری آیین بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در کتابخانه مصطفی رحماندوست منطقه ۳ خبر داد و گفت: این برنامه به مناسبت ۱۸ تیر ماه سالروز درگذشت مهدی آذریزدی و روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود. روز ادبیات کودک و نوجوان از مناسبت‌هایی است که به دلیل منطبق نبودن با روز جهانی ادبیات کودک و نوجوان، سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته بود، اما در گفتمان و منظومه راهبردهای سازمان فرهنگی هنری جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد. روز ادبیات کودک و نوجوان یادآور نگاه ما به آینده فرهنگی ایران و سرمایه‌گذاری برای تمدن‌سازی نوین اسلامی و تجلیل از کسانی است که فرزندان ایران، ساکن شهرهای خیال و همنشین و همرنگ اسطوره‌هایی می‌شوند که آنان آفریده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با در نظر داشتن نیازها و اولویت‌های فرهنگی مخاطبان ناگزیر از اجرای برخی برنامه‌هاست که اتفاقاً در شرایط کنونی جزو اولویت‌های فرهنگی خانواده‌هاست و در انجام این برنامه‌ها نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام ویژه دارد. به سبب اهمیت روز بزرگداشت ادبیات کودک و نوجوان و اهمیت کتاب و ادبیات کودکان در دوره شیوع ویروس کرونا، در روز چهارشنبه ۱۸ تیر ساعت ۱۰ آیین بزرگداشت این روز با حضور تعدادی از مسئولان و چهره‌های شاخص حوزه کتاب در کتابخانه مصطفی رحماندوست برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: این روزها با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اجتماعی و تحمیل اوقات فراغت اجباری به فرزندان، ضرورت تدوین برنامه‌های سودمند، سهل‌الوصول، متناسب با شرایط اقتصادی خانواده‌ها و خصوصاً سالم سازنده، موضوع ادبیات و کتابخوانی کودک و نوجوان را بیش از پیش مهم ساخته است. تمام توان و همت ما در دوره کنونی که با محدودیت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری روبه‌رو هستیم، بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای غنی‌سازی محتواهای خانواده‌ها در پرداختن به اوقات فراغت فرزندان است و در این بین، کتابخوانی در اولویت قرار دارد. 

آیین بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان با حضور مسئولان منطقه‌ای، مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و چهره‌های شاخص فرهنگی از جمله علی‌اکبر اشعری و مصطفی رحماندوست اجرا می‌شود و به صورت زنده در فضای مجازی پخش خواهد شد. علاقه‌مندان برای مشاهده این مراسم می‌توانند به نشانی https://it.farhangsara.ir/live مراجعه کنند. 

نظر شما