سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه به تعویق افتادن کنکور مبنای عقلانی ندارد، گفت: جنگ رسانه ای نباید مبنای تصمیم گیری ما در کشور باشد.
به تعویق افتادن کنکور مبنای عقلانی ندارد/ جنگ رسانه ای مبنای تصمیم گیری مان نباشدبه گزارش پایگاه خبری فرهنگ و هنر؛ «مهرداد ویس کرمی»  در مورد احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری گفت: در جلسه ای که با وزیر علوم هفته گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات داشتیم تصمیمی مبنی بر عدم برگزاری کنکور سراسری گرفته نشده است و قرار است با هماهنگی ستاد کرونا کنکور در همان تاریخ معین برگزار شود و اگر مشکل خاصی پیش بیاید که امکان برگزاری کنکور در این تاریخ وجود نداشته باشد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاری که وزارت علوم به صورت جبرانی می خواهد انجام می دهد این است که تمامی رشته هایی که نیاز به کنکور ندارند داوطلبان وارد دانشگاه شوند و نیازی به حضور آنها در کنکور نباشد

 وی با بیان اینکه برگزاری کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله یک متر و 60 سانتی متر پیش بینی شده است، گفت: به تعویق افتادن کنکور مبنای عقلانی ندارد. بنده زیاد بر سر این قضیه که کنکور باید در تاریخ معین برگزار شود، حرف شنیده ام اما سر حرفم هستم و معتقدم به عقب افتادن کنکور به ضرر دانش آموزانی است که درس خوانده اند و هیچ مبنای عقلانی ای ندارد.

 ویس کرمی اضافه کرد: وضعیت کرونا در آینده قابل پیش بینی نیست و معلوم نیست که وضعیت بدتر یا بهتر شود. ما نمی توانیم بر اساس آنچه که نمی دانیم، عمل کنیم. ممکن است کنکور را عقب بیندازیم و تا عید به علت شیوع گسترده کرونا امکان برگزاری کنکور نباشد، قطعا در این میان دانش آموزانی که درس خوانده اند و زحمت کشیده اند، متضرر می شوند.

 نماینده مردم خرم آباد و دوره تصریح کرد: البته مسئولان وزارت علوم این استدلال را نیز دارند که کنکور اختیاری است و هر کسی که فکر می کند آسیب می بیند، می تواند شرکت نکند. ما نیز تاکید داریم که بین شرایط بد و بدتر برگزاری کنکور شرایط بد است و شرایط بدتر این است که برگزار نکنیم و در آینده ویروس کرونا به صورت گسترده شیوع پیدا کند.

 وی تصریح کرد: مخالف های برگزاری کنکور 70 هزار نفر هستند و موافق های آن بیش از یک میلیون نفر. جنگ رسانه ای نباید مبنای تصمیم گیری در کشور باشد. مجلس به عنوان جایگاهی که باید عقلانیت در آن حاکم باشد، نباید تسلیم فضای روانی غلط در جامعه شود و باید عقلانی تصمیم بگیرد و مردم نیز برای همین به ما  رای داده اند که درست عمل کنیم./

منبع: شبستان
برچسب ها: کنکور ، دانش آموزان
نظر شما