جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۳۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
فرهنگ‌سرای اندیشه در اینفوگرافی «زیست عفیفانه» به تاثیر رابطه عاطفی پدر دختری و مادر دختری برای زیست عفیفانه دختران پرداخته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت هفته عفاف و حجاب، فرهنگ‌سرای اندیشه مجموعه اینفوگرافی «زیست عفیفانه» را با موضوع تاثیرات رابطه عاطفی پدر- دختری و مادر- دختری تولید و منتشر کرده است.

در این اینفوگرافی که مجموعه‌ای توصیه‌هایی به والدین است نکات قابل تاملی ذکر شده است. در بخشی از این اینفوگرافی می‌خوانیم: رابطه عاطفی بین پدر و دختر موجب صیانت دختران از خطرات اجتماعی و ارتقای حس اعتماد به نفس دختران می‌شود که سبب ترویج سبک زندگی عفیفانه خواهد شد. پدران باید با درک درست از نقش خود و تاثیر ارتباط صمیمی با دختران، فضای گرمی برای فرزندان ایجاد کرده و به عنوان قهرمان زندگی دختران‌شان نقش‌آفرینی کنند.

مادر باید با بهره‌مندی از رابطه خود و همسرش، پدر خانواده را توجیه کند که رابطه عاطفی پدر با فرزندشان در سلامت و پاکی دخترشان موثر خواهد بود. تلاش مادر جهت ایجاد رابطه صمیمی با دختر باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند خاطرات، خیالات و حتی دل‌مشغولی‌های غلط خودش را بر زبان بیاورد و اطمینان داشته باشد که هیچ کس از این راز خبردار نمی‌شود. اگر دختران ما فرصت‌هایی برای درد و دل‌کردن با مادرشان داشته باشند، کمتر دچار خطا در زندگی‌شان می‌شوند.

در این اینفوگرافی که در فضای مجازی فرهنگ‌سرای اندیشه منتشر شده است به چهار نیاز اساسی دختر که پدران باید بدانند نیز اشاره شده است:

1- نیاز به محبت و رابطه محبت‌آمیز با پدر

2- نیاز به توجه از جانب پدر

3- نیاز به اقتدار پدرانه

4- نیاز به صمیمیت با پدر

علاقه‌مندان برای مشاهده این اینفوگرافی و دیگر مطالب می‌توانند به صفحه اینستاگرامی فرهنگ‌سرای اندیشه به آدرس @farhangsara.andishe مراجعه کنند.
نظر شما