جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
ایرنا - متخصص بیماریهای عفونی به مردم توصیه کرد، بمنظور جلوگیری از ابتلا به کرونا، در فضاهای باز و بسته از ماسک استفاده کنند.

در فضاهای باز و بسته ماسک بپوشیمسید پوریا شجاعی روز شنبه، با اشاره به فرضیه‌های اخیر دانشمندان در خصوص نحوه انتقال کرونا، به لزوم استفاده از ماسک، به ویژه در محیط های بسته تاکید کرد.

وی ادامه داد: طبق نظریه اول، امکان سرایت توسط ذرات محبوس در قطرات آب پس از خروج از دهان بیمار به دنبال سرفه یا عطسه، بیش از فاصله دو متری به حداقل می‌رسید و به علت داشتن وزن، فرود می‌آمد. اما فرضیه جدید انتقال ویروس از طریق ذرات هوا، حضور در فضاهای بسته بدون تهویه را خطرناک‌تر می‌کند.

شجاعی با بیان اینکه یافته‌های اخیر نباید در مردم ایجاد استرس کند، گفت: در صورتیکه این فرضیه به طور کامل اثبات شود، همچنان با ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی می‌توان از انتقال بیماری جلوگیری کرد.

متخصص بیماریهای عفونی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک در همه مکان‌های عمومی، به مردم توصیه کرد در فضاهای بسته حداقل توقف را داشته باشند.

تاکنون ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

منبع: ایرنا
نظر شما