جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۴۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
آثار کودکان و نوجوانان عضو بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری در قالب دوازدهمین دفتر دوفصل‌نامه «نشانی» منتشر شد.
آثار اعضای کودک و نوجوان بخش مکاتبه‌ای کانون منتشر شد
 به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر، دو فصل‌نامه «نشانی» بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودهان و نوجوانان در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر ۶ ماه یک بار منتشر می‌شود.

بر اساس این خبر، دفتر دوازدهم دوفصل‌نامه «نشانی» مربوط به فصل بهار و تابستان سال ۱۳۹۸ است.

فرزانه رحمانی، انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.

دوفصلنامه «نشانی» شامل بخش‌هایی همچون؛ نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم‌چنین بخشی با عنوان «دلنامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزء چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

در این شماره مطالبی همچون «رسیدن به شکوفایی و آگاهی» به قلم انسیه موسویان، «روش‌های درست‌نویسی و درست‌گویی در زبان» از جاوید فرهاد، شعرهایی از منوچهر آتشی، مریم کرباسی و سعیده اصلاحی، داستان «دخترخاله‌ها» از جویس کارول اوتس، معرفی کتاب‌های «با احترام از طرف زرافه» و «پریدخت» به قلم فرزانه رحمانی، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه‌ی بین دو نقاش بزرگ؛ رنوار و مونه، دلنامه‌ای از بهناز ضرابی‌زاده نویسنده و اسدالله شعبانی شاعر کودک و نوجوان به چشم می‌خورد.

بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی که پیشینه‌ای طولانی دارد ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است و در حال حاضر بیش از ۶ هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.
کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.

یادآوری می‌شود کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما