پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به محدودیت در برگزاری اجتماعات برای جلوگیری از شیوع کرونا، تاکید بر رعایت راهکارهای بهداشتی گفت: روضه سید الشهداء علیه‌السلام تعطیل‌بردار نیست و امسال با رونق و شکوه‌ بیشتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.
روضه سید الشهداء (ع) تعطیل‌بردار نیستبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل بنیاد دعبل خزاعی عنوان کرد: روضه‌های سیدالشهداء گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند؛ باید باور داشت که گره‌های اقتصادی هم با باز شدن گره‌های فرهنگی باز می‌شود.

وی سپس به بیان اهمیت جایگاه و احترام به ستایشگران پرداخت و عنوان کرد: وظیفه ما این است که خادم پیرغلامان سیدالشهداء علیه السلام باشیم.

قمی تصریح کرد:‌ مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام مبلغان دین اسلام هستند و پرچم وظیفه روایت جهاد و شهادت بر دوش این قشر شریف است و آنان می‌توانند این جهاد و شهادت را با زدیروزیباترین روش تبیین کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به اهمیت برپایی مراسم روضه اشاره و تأکید کرد:‌ روضه‌های سیدالشهداء گره‌های اقتصادی و سیاسی را باز می‌کند؛ همچنین با فرهنگ می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد اما به شرطی که به طور صحیح در مسیر و مدار قرار گیرد و به اهل آن سپرده شود. باید به این موضوع باور داشت که گره‌های اقتصادی هم با باز شدن گره‌های فرهنگی باز می‌شود.


قمی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اراده و تصمیم برای خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، اما باید محدودیت‌ها را هم در نظر گرفت؛ اعضای هیئت مدیره وظیفه دارند و باید کمک کنند تا کارها به بهترین شکل پیش رود و پیشرفت حاصل شود.

حجت الاسلام محمد قمی هفته گذشته با صدور حکمی سعید غضنفری را به عنوان مدیرعامل و مهدی کشاورز، حجت الاسلام داود صالحی و حسین لولاچیان را به عنوان اعضای هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی منصوب کرد.

بنیاد دعبل به عنوان اولین و تنها موسسه رسمی ارائه خدمات بیمه ای و تامین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل بیت در سطح کشور است. بیش از ۵۰ هزار مداح در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر شرایط بیمه شدن را دارند. این بنیاد، سال ۱۳۸۵ بر اساس تقاضای جمعی از مداحان اهل بیت (ع) و طی درخواست مرحوم علی آهی، مداح پیشکسوت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسیس شد.
منبع: ایرنا
نظر شما