شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۵۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت:از ابتدای سال تا کنون به دنبال تعطیلی فرهنگسراها به دلیل کرونا بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان به این سازمان وارد شده است.
کرونا بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضرر زدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مدیر کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره وضعیت فعلی این سازمان و زیر مجموعه‌های آن به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حالت کلی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل دو بخش اداری و خدمات فرهنگی در فضای حضوری است که این خدمات فعالیت‌های فرهنگسراها، موزه ها، کلاس‌های آموزشی، سالن‌های سینمایی و... را در برمی گیرد. اما در حال حاضر و با توجه به گسترش مجدد ویروس کرونا، ما سازمان را به ۳ بخش حضوری، مجازی و جهادی تقسیم کرده ایم.

وی افزود: در بخش حضوری، سازمان از لحاظ ارائه خدمات تعطیل است و یک سوم کارمندان دورکار هستند. در بخش مجازی هم کارمندان نسبت به تولید محصولات مختلف تلاش می‌کنند که اتفاقا آمار قابل توجهی در بخش تولیدات کلیپ، پوستر و... داشته ایم. در بخش جهادی هم کمک مومنانه به فقرا، محرومان، قرارگاه‌های تولید ماسک و... همچنان برقرار است. همچنین یک پویش جدید هم راه انداختیم که در آن، هنرمندان تئاتر به صورت جهادی به روستا‌های اطراف تهران رفته و برای کودکان نمایش اجرا می‌کنند.

صدرائیان با اشاره به بخشنامه دولت و شهردار تهران مبنی بر اعمال محدودیت‌های لازم، تعطیلی و عدم تردد در فرهنگسراها، مراکز آموزشی و... گفت: در بخش نگارخانه و موزه، تور‌های مجازی هنوز پابرجاست، اما برای استفاده شهروندان از تالار مطالعه نمی توان کاری کرد و فقط کارمندان تالار‌های مطالعه در این ایام به کار‌های جاری خود میرسند.

وی درباره کمک‌های مالی به سازمان اظهار کرد: شهرداری تهران در بحث پرداخت حقوق به ما کمک می کنند و خوشبختانه تا الان در پرداخت حقوق کارکنان مشکلی نداشتیم. اما باید دقت کنیم که سازمان فرهنگی هنری از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان دیده است. به دنبال تعطیلی فرهنگسرا‌ها و مراکز زیرمجموعه، اماکن تجاری واقع در آن مراکز هم تعطیل شده اند، از طرفی معمولا یک سوم درآمد مجموعه‌های سینمایی کشور در نوروز حاصل می‌شود که ما امسال آن ظرفیت بزرگ را هم از دست دادیم. همچنین سالن‌های تئاتر، موسیقی، مهدکودک و... که به گردش اقتصادی سازمان کمک می‌کردند نیز تعطیل هستند از این رو ضرر‌های جبران ناپذیر بزرگ شامل این مجموعه شده است.

صدرائیان درخصوص شهریه‌های کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی توضیح داد: ما بابت کلاس‌های مجازی پول نمی‌گیریم. روال کاری برای کلاس‌های آموزشی هم به گونه‌ای است که وقتی یک هنرجو قبل از تعطیلی شهریه کلاس حضوری را پرداخت کرده، اما کلاس درخواستی او به دلیل کرونا به فضای مجازی منتقل شده است، او شهریه اولیه خود را از ما طلب دارد بنابراین ما پس از مساعد شدن شرایط و برگزاری دوره‌ها به صورت حضوری، دیگر هزینه‌ای از او دریافت نکرده و تعداد جلساتش را هم ذخیره می‌کنیم. در یک بخش هم هنرجو از همان ابتدا در بستر موسسه شهرآموخت سازمان، فضای مجازی را انتخاب و ثبت نام کرده است که شرایط شهریه‌ای آن کلاسها، طبق چارچوب تعریف شده برای همان موسسه شهرآموخت است.

نظر شما