جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۵۴۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
معاون راهبری و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در پی درخواست مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور در خصوص تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی برای برپایی مناسب مراسم عزاداری محرم و صفر با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی این دستورالعمل‌ها را تدوین کرد.
تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم محرم و صفربه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی گفت: با درخواست آیت‌الله اعرافی از حجت‌الاسلام محمد قمی، برنامه‌ریزی برای اجرای بی‌نقص دستور العمل های بهداشتی در مراسم عزاداری محرم و صفر توسط معاونت راهبری و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد.
وی افزود: در همین رابطه  برای تدوین برنامه اجرایی بهداشتی مناسب در مراسم مذهبی سراسر کشور نشست‌ها و مشاوره‌های متعددی با کارشناسان و متخصصان انجام شد که حاصل آن تدوین و آماده سازی دستورالعمل های بهداشتی در ایام محرم و صفر امسال شامل «دستورالعمل کلی»، «سناریوهای احتمالی»، «دستورالعمل تفضیلی ویژه هیئات خانگی و هیئات مذهبی پرجمعیت و شاخص»، «دسته‌های عزاداری»، «تکایا» و «فعالیت هیئات مجازی»، آماده‌ شده است.
حریزاوی تصریح کرد: چندی پیش دستورالعمل های یادشده در نشستی با حضور مسئولان هفت نهاد عالی حوزوی در شهر قم به تصویب رسید و مقرر شد تا همه موارد در اولین جلسه ستاد ملی محرم با حضور ۲۳ دستگاه فرهنگی کشور ارائه شده و به تصویب نهایی برسد و پس از آن تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شود. همچنین دبیر ستاد ملی محرم نیز عصر روز یکشنبه (۲۸ تیرماه) در نشستی با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارائه دستورالعمل های یاد شده جهت دریافت تاییدیه نهایی، از تلاشهای تمامی همکاران این وزارتخانه در بخشهای مختلف قدردانی کرد.
به گفته وی نشست ستاد ملی محرم ۱۴۴۲ هجری قمری باهدف «بررسی شرایط و کیفیت برگزاری مراسم تحت پروتکل‌های بهداشتی»، «تمهید اولین جلسه ستاد با حضور مسئولان دستگاه‌ها»، «بررسی پیش‌نویس سیاست‌های کلان تعظیم شعائرمحرم و صفر» و «بررسی راهکارهای تجمیع برنامه‌های در دست اقدام هر دستگاه جهت گزارش به محضر مقام معظم رهبری» نیز امروز دوشنبه ۳۰ تیر ۹۹ در مجموعه فرهنگی هنری شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار می‌شود.

 
 

منبع: ایرنا
نظر شما