جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۷۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: ابزار هنر بهترین شیوه برای ارائه مطلوب و دوست داشتنی محتواهای ناب اسلام است.
ابزار هنر بهترین شیوه برای ارائه مطلوب محتواهای ناب اسلام است
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت الاسلام علی اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های متعدد برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی گفت: باید ظرفیت میدانی فراهم کرد. این ظرفیت اصلاً نبوده است و ما از صفر آغاز کرده‌ایم. نگاه ما بیشتر تبلیغی و اعزام مبلغ بوده اما گفتیم نیاز است که زیرساخت شبکه‌ای ایجاد کنیم که ارتباط‌ها متناسب با آن ایجاد شود. با همین نگاه برای استادان میدان اقدام و اثرگذاری ایجاد کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با بیان این مطلب که ما در سازمان تبلیغات کارشناس تخصصی کودک و نوجوان نداریم، گفت: ما این فرایند را مردمی کردیم و به شبکه‌ها سپردیم تا ارتباط را از کف میدان برقرار کنند. با این شیوه گروه‌های مختلف همدیگر را پیدا می‌کنند و این فرصت بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام سهرابی با تاکید بر این مطلب که باید در پهنه های استان تهران نیروهای مستقر و کارشناس قرار داد گفت: متاسفانه سطح حضور ما به تناسب نیاز و جمعیت پایین است و باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد. در بسیاری از بازدیدها در شهرستان‌های تهران، از ما هم خواسته بودند که حوزه هنری در آنجا دایر شود. ظرفیت موجود است و باید زمینه حضور بیشتر شود. این را بچه‌ها و خانواده‌ها از ما خواستند. این موضوع را به آقای قمی هم بارها در بازدیدها اعلام کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی تهران ادامه داد: تهران چون هر شهرستانش به اندازه یک استان است می شود به ظرفیت پهنه‌های شهرستانی هم فکر کرد و حوزه هنری را گسترش داد. امکانات در تهران بسیار زیاد است و ما باید بخشی از امکانات را به شهرستان‌ها ببریم.

وی در خاتمه گفت: به نظر من با توجه به ظرفیت هنری حوزه هنری کودک و نوجوان از یکسو و شبکه‌های میدانی گسترده ما در تهران و شهرستان‌های اطراف، اگر تولید هنری خوب و الگوی رفتاری خاص داشته باشیم می‌تواند آن را به تولید هنری ماندگار تبدیل کنیم و تعداد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان را جذب کنیم.

نگاه دین حکومت بر دل‌هاست

حجت الله ناظری سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان نیز در این دیدار گفت: در مهندسی فرهنگی، توجه به قرآن اولویت دارد. قطعاً نگاه دین حکومت بر دل‌ها و تحقق اهداف فرهنگی است. از طرفی توسعه فرهنگی توسعه پایدار است.

ناظری ادامه داد: تحولات خیره کننده فناوری اطلاعات و فضای مجازی و ارتباطات برپایه شبکه‌های اجتماعی، معنا و مفهوم مرزهای جغرافیایی را دستخوش تغییر کرده است و فهم جدیدی از مرزهای فرهنگی را به وجود آورده است.

وی افزود: یکی از مهمترین شکل‌های ارائه نوین، استفاده از ابزار هنر برای ارائه مطلوب و دوست داشتنی محتواهای ناب اسلام است.

ناظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مخاطب ما در شهرستان‌ها بسیار زیاد است. ما برنامه‌های زیادی را برگزار کردیم که بیشترین استقبال در شهرستان‌های اطراف تهران بوده است. ما در بحث کودک بر ارتباط با والدین تمرکز کردیم. به عنوان مثال در حوزه اقتصاد؛ متاسفانه در این سال‌ها اقتصاد روی زمین مانده است و در حوزه کودک و نوجوان اصلاً اتفاقی در این بخش نیفتاده است.

ناظری اضافه کرد: در عرصه جهانی دیدیم آنها که حرفی دارند در سال‌های اول به سراغ کودکان و مادرها رفتند. آموزش‌ها روی کودک نوجوان و مادرهاست و کمپانی‌های بزرگ سرمایه گذاری کردند. ما نیز تمرکزمان بر کودکان و مادران است و صد البته جای خالی شرکت‌های بزرگ در فعالیت فرهنگی خالی است که باید این نقص مرتفع شود.

نظر شما