سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۷۵۸۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی فعالیت‌های فوق برنامه سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی را تشریح کرد.
برنامه های سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور اعلام شدبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ علیرضا مالک‌اشرفی، معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، طی گفت‌وگویی، در خصوص روند برگزاری سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی اظهار کرد: کمیته فرهنگی ستاد اجرایی این دوره از مسابقات به‌ منظور غنی‌تر شدن جنبه فوق برنامه‌ای این رویداد قرآنی، به طراحی و راه‌اندازی چندین مسابقه و فعالیت فوق برنامه به‌ صورت مجازی نیز اقدام کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این فعالیت‌ها، برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «فاتح» است که ویژه شرکت‌کنندگان در سی‌وهشتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی در نظر گرفته شده، به این صورت که هر روز به طرح یک سؤال از محتوای کتاب دقایقی با قرآن به تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پرداخته می‌شود. مسابقه «تصویر پروفایل من» از دیگر برنامه‌های در حال اجراست که در این خصوص نیز از نوجوانان قرآنی که بهترین تصاویر پروفایل با محتوای معرفتی را دارند تقدیر خواهد شد.

مالک‌اشرفی بیان کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده می‌توانند در مسابقه فرهنگی «حرف دلم را با حضرت می‌گویم» شرکت و دل‌نوشته‌های خود با محتوای امام رضا(ع) را به شناسه کاربری معرفی‌شده در کانال مربوط به متسابقان ارسال کنند.

امکان زیارت مجازی برای متسابقان
وی ادامه داد: با توجه به اشتیاق دانش‌آموزان برای تشرف به مشهد و زیارت امام رئوف و با وجود محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا، این امکان به‌ صورت مجازی برای دانش‌آموزان فراهم شده است و آنان می‌توانند با مراجعه به کانال مسابقات به ‌صورت زنده زیارت مجازی حضرت را از راه دور تجربه کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات یک بسته سوغات متبرک به انضمام یک هدیه در نظر گرفته شده است که به نشانی منزل آنان در سراسر کشور ارسال خواهد شد.

مالک‌اشرفی ابراز کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی از ۲۰ تیرماه در بخش مقدماتی آغاز شده و تا ۱۶ مردادماه با برگزاری مرحله نهایی به اتمام می‌رسد.
منبع: ایکنا
نظر شما