شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۷۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
رمان «من هم کرونا گرفتم» نوشته روح‌الله حسینی برنده هشتمین سمپوزیوم خودمراقبتی شد.
«من هم کرونا گرفتم »برنده سمپوزیم خود مراقبتی شدبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر،رمان «من هم کرونا گرفتم» نوشته روح‌الله حسینی (عطش) برنده جایزه هشتمین سمپوزیوم و پنجمین جشنواره ملی خودمراقبتی و آموزش بیمار ویژه همه‌گیری بیماری کرونا شد. سمپوزیوم یادشده توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده است.

داستان این‌رمان که به‌تازگی توسط نشر لوگوس چاپ شده، درباره یک قهرمان بوکس است که سال‌ها پیش، این‌ورزش را به شوق ادبیات و نوشتن کنار گذاشته اما در حال حاضر در جدال مرگ و زندگی بر اثر بیماری کرونا است و زندگی گذشته و آینده خود را از نظر می‌گذراند. این‌داستان از طریق راوی اول‌شخص روایت می‌شود.

شخصیت اصلی رمان که در کتابخانه شخصی خود در حال قرنطینه به سر می‌برد، هم باید با بیماری مبارزه کند؛ هم با تناقضات فردی، اجتماعی، سیاسی و فلسفی ذهنش.

نویسنده این‌کتاب، در رشته ادبیات فرانسه تحصی

ل کرده و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است. او علاوه بر کتاب پژوهشی «بحران مدرنیته و مدرنیته در بحران» و مجموعه‌مقالات «فایده ادبیات»، مجموعه‌داستان «موج و دریاها» و داستان «کهکشان‌ها، تو و خدا و من» را نیز در کارنامه دارد. از حسینی، مقالاتی هم به زبان‌های فارسی و فرانسوی منتشر شده است.
نظر شما