سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۸۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
رئیس پلیس راهور پایتخت در خصوص اجرای طرح ترافیک گفت: طرح ترافیک درمان مقطعی و کوتاه‌مدت ترافیک و آلودگی هوا است.
طرح ترافیک درمان مقطعی و کوتاه‌مدت ترافیک و آلودگی هواست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه در مقر پلیس راهور تهران، اظهار داشت:دفتر ارتباط مردمی با شماره تماس ۶۳۹۵۱۲۲۲ راه اندازی شد که بخش زیادی از مراجعات مردم از طریق راه اندازی این مرکز کاسته شده و سعی می کنیم از این طریق هم به درخواست ها,شکایت ها و پیشنهادات مردم رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: ترافیک, آلودگی هوا و تصادفات از چالش های بزرگ شهر تهران است. البته اقدامات زیادی انجام شده  و با توجه به افزایش جمعیت اقدامات خوبی صورت گرفته اما این چالش‌ها همچنان وجود دارد مانند آلودگی هوا به ویژه در فصل زمستان.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره  اجرای طرح ترافیک گفت: خط قرمز پلیس حفظ جان و سلامت مردم است و پلیس تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است. اما شهر تهران در حوزه ترافیک و آلودگی هوا آسیب‌هایی را شاهد بوده و همچنان این آسیب‌ها وجود دارد.

وی گفت:اقدامات زیادی صورت گرفته و شهر قفل نشده و جریان ترافیک مختل نشده اما اگر شاهد ترددهای روز افزون باشیم با ترافیک مواجه می شویم همچنین با آلودگی هوا که مشکلات زیادی را برای بسیاری از افراد ایجاد می کند. 

رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: شهر تهران از دیرباز سابقه ترافیک، آلودگی هوا و مشکلات مرتبط با این دو بخش آسیب‌های متعددی را شاهد بوده است؛ ظرفیت شبکه معابر تهران پاسخگوی حجم کاربران ترافیک نیست و کشش ندارد اگر چه اقدامات زیادی در طی سال‌های گذشته انجام شده و بزرگراه‌ها، تونل‌ها و آزادراه‌ها ساخته شده اند.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اعلام این مطلب که طرح ترافیک درمان مقطعی و کوتاه مدت این دو معضل است تصریح کرد:  اگر بخواهیم آلودگی کمتر را شاهد باشیم و ترافیک روان تر داشته باشیم باید طرح اجرا شود.

وی تاکید کرد: خط قرمز ما حفظ سلامت مردم است اما یک ضرورت وجود دارد به نام ترافیک و آلودگی هوا که درخصوص رفع آن نیز طرح ترافیک انجام شده است.

سردار حمیدی تاکید کرد: امروز ضرورت دیگری اضافه شده که بحث بیماری کرونا است و باید سنجیده شود که لغو طرح ترافیک موجود که بخشی از طرح ترافیک سابق است چقدر می تواند در کاهش بیماری کرونا موثر است یا نه. وقتی تقاضای سفر وجود داشته باشد با طرح ترافیک یا بدون ترافیک افزایش شیوع را خواهیم داشت ؟ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

سردار حمیدی افزود: در حال حاضر با اجرای طرح ترافیک درصد قابل توجهی از سفرهای غیرضروری کاهش پیدا کرده و طرح کمک می کند که سفرهای غیرضروری نداشته باشیم و شبکه اصلی مختل نشود. اما شرایط کرونا متفاوت است و ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

نظر شما