جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۸۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
برنامه رادیویی «از واژه تا صدا» به علاقه‌مندان رشته‌ نویسندگی کمک می‌کند تا استعداد خود را در این زمینه محک بزنند.
علاقه‌مندان به نویسندگی با برنامه «از واژه تا صدا» همراه شوندبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر ؛ «از واژه تا صدا» عنوان برنامه‌ای از رادیو فرهنگ است که در قالب مسابقه به علاقه مندان رشته‌ نویسندگی کمک می‌کند، استعداد خود را در این رشته محک بزنند. آشنایی با اصول و ویژگی‌های زبان برای نویسندگی در رسانه ای مانند رادیو از مسائلی است که یک نویسنده باید برای نوشتن متن رادیویی آن‌ها را بشناسد و به کار بگیرد. همچنین، یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های نویسندگی می‌تواند به یک برنامه رادیویی برای جذب مخاطب کمک کند.

بنابراین، تهیه و تولید برنامه‌های این چنینی در رادیو می‌تواند در یادگیری اصول و مبانی نگارش و قواعد و دستور زبان فارسی در نویسندگی بسیار تاثیرگذار باشد و اگر مانند برنامه از واژه تا صدا در قالب مسابقه ارائه شود، می‌تواند به کشف استعداد‌های برتر هم بینجامد.

برنامه «از واژه تا صدا» از تیرماه سال ۹۷ کلید خورد و مردادماه به روی آنتن رفت.

هدف برنامه «از واژه تا صدا» کشف استعداد‌های برتر در نویسندگی است. این برنامه فرصتی است برای افرادی که قلم خوبی دارند و یا علاقه‌مند به نوشتن هستند و مایلند خود را در این زمینه ارزیابی کنند و با راهنمایی و نظر‌های داوران اصول نویسندگی در رادیو را بیاموزند.

این برنامه برای عزیزانی که رشته تحصیلی آن‌ها زبان و ادبیات فارسی است، می‌تواند بسیار کارساز باشد.

به تازگی در مراسمی به مناسبت یک سالگی برنامه با حضور علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، از برگزیدگان نهایی فصل اول این مسابقه رادیویی تقدیر شد و علیرضا حبیبی از پوستر فراخوان فصل دوم رونمایی کرد.

«از واژه تا صدا» عنوان کتاب محمدرضا ترکی است و به دلیل اینکه این اسم کاملا با موضوع برنامه همخوانی داشت، برای برنامه انتخاب شده است.

داور‌ان برنامه «از واژه تا صدا» از میان چندین داور انتخاب شدند؛ باقر خلیلی از نویسنده‌های باسابقه رادیو، جهان شاه آل محمود هم تهیه کننده و نمایش نامه نویس درجه یک رادیو، گیتی کاوه نیز افراد بسیاری را در این زمینه تربیت کردند.

این برنامه به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و‌ گویندگی دانیال معنوی و نگین خواجه نصیر، جمعه شب‌ها ساعت ۲۰:۴۰ از رادیو فرهنگ، موج ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می‌رود.
نظر شما