شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
بسته پیشنهادی این هفته برای علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی برای گروه سنی کودک و نوجوان شامل چهار داستان برای گذراندن آخر هفته است.
معرفی 4  عنوان کتاب داستان ویژه  گروه سنی کودک و نوجوان //به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ هنر ؛ کتاب «بوی سکه های نو»  به نویسندگی محمود پور وهاب که توسط نشر به نشر  منتشر شده است.
کتاب دورنمایی از زندگانی امام محمدباقر(ع) ، معارف و معاریف، معصومین چهارده گانه، اصول کافی، پیشوای پنجم، مجموعه زندگی چهارمعصوم، نگاهی به زندگی امام محمدباقر (ع) به عنوان کتابنامه این اثر معرفی شده اند.

این اثر داستانی از تدبیر و راهگشایی امام محمدباقر(ع) است و در پشت جلد از این کتاب آمده است: «مشاور پیر از خوش حالی بر پیشانی امام بوسه زد و با صدای بلند گفت: درود بر تو ای محمد بن علی. گمان نمی کردم که بتوانی مشکل ما را حل کنی. و بعد رو به روح بن زنباع کرد و گفت: حق با تو بود، این همان راه سومی است که گفتی!»
در برش کوتاهی از کتاب می‌خوانیم:
«امام با خوش رویی با همه دست داد و حالشان را پرسید. زنباع دست در آب جویبار کرد و به فکر فرو رفت. امام چقدر متواضع و بامحبت است، هرکه اورا نشناسد، گمان نمی برد که او فرزند رسول خدا و دانشمندترین مردان روزگار است.

رمان شکارچی کوسه کر
دومین کتاب رمان شکارچی کوسه‌ی کر» اثر زنده‌یاد عباس عبدی برای چهارمین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.
این رمان از مجموعه «رمان نوجوان امروز» ماجرای نوجوانی را که به همراه پدر و پدربزرگ خود برای صید به دریا می‌رود، بیان می‌کند.
«شکارچی کوسه‌ی کر» برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ منتشر شد، ا ین رمان ۱۴۴ صفحه‌ای جایزه دومین جشنواره کتاب سال قشم را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است
در برشی از کتاب آمده است:
اسماعیل نوجوان این داستان که با خانواده‌اش در جزیره قشم زندگی می‌کند، یک شب با پدر و پدربزرگ به شکار کوسه کر یا وال‌کوسه که بزرگ‌ترین کوسه و بزرگ‌ترین ماهی دنیاست، می‌روند تا بتوانند از روغن آن برای ساخت لنج استفاده کنند. اما طی حادثه‌ای قایق آن‌ها در هم می‌شکند و...


سومین کتاب شکار هیولا 
نویسنده این کتاب محمد سرشار و از سوی نشرمعارف منتشر شده است.
رمان نوجوان «شکار هیولا» داستان مهمترین و پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی با نام آر کیو ۱۷۰ با اسم مستعار هیولاست. و این داستان بلند از زمان تولید شدن این اثر تا زمانی که به خاطر مأموریتی سری وارد ایران شد و توسط نیروهای ایرانی شکار شد را روایت می‌کند. 

کتاب فرشته های خاکی
مجموعه‌داستان «فرشته‌های خاکی» نوشته اسماء هاشمی توسط انتشارات سروش منتشر شد.
این‌کتاب تعدادی داستان کوتاه را برای نوجوانان در بر می‌گیرد که درباره مدافعان حرم در شهر سامرا هستند. مدافعان حرمی که در این‌داستان‌ها حضور دارند، در سامرا با داعش می‌جنگند و زمانی که داعش به حرم امام هادی (ع) نزدیک شده و قصد نابودی این‌مکان‌ مقدس را دارد، فرشته‌هایی با حکم جهاد آیت‌الله سیستانی، به دفاع از حرم سامرا می‌پردازند.

داستان‌های این‌کتاب درباره مقاومت رزمندگان حشدالشعبی در سامرا هستند که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت است از: کوه‌شکن، زخم خنجر، نور سفید، رواق‌داران، سیاه‌روشن، گلدسته‌های خاکی، شهر هزارچهره. قهرمان اصلی داستان در ادامه خواستار تغییر در نقاشی است، اما مرد نقاش باز هم برای او موش می‌کشد، موش‌هایی که رفتارهای انسانی دارند اما در نهایت در نگاه صبا نمی‌توانند شبیه انسان‌ها باشند. در ادامه مرد نقاش و صبا درباره‌ی این ویژگی‌ها صحبت می‌کنند. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
ماشین ایستاد. مرد پیاده شد و او را با خودش پیاده کرد. وارد ساختمانی در وسط شهر شدند. حنان را به دست زنی نقاب‌دار داد و رفت. زن دست حنان را گرفت و محکم به طرف زیرزمین کشاند. زیرزمین پر بود از اتاق؛ اتاق‌هایی که روبه‌روی هم قرار داشت. در یکی از اتاق‌ها را باز و حنان را بدون هیچ حرفی به داخل پرت کرد. چشم‌های حنان پر شد از زنان ژولیده و خسته. یکی از آن‌ها با لباس‌ پاره و موهای باز و صاف نزدیکش شد و آرام به او سلام کرد. حنان ترسید و خودش را عقب کشید.

به در و دیوار اتاق نگاه می‌کرد؛ اتاق کوچکی که با ده زن پر شده بود. لامپ کوچک کنار اتاق، آنجا را کمی روشن کرده بود. همین که تکیه داد، صدای زنی از بیرون آمد: «فقط بیست دقیقه وقت دارید تا حمام و دست‌شویی بروید.» همه کنار در ایستادند و با باز شدن در، به سمت دست‌شویی‌های انتهای زیرزمین دویدند. حنان هم دنبالشان رفت. از هر اتاقی ده‌دوازده زن بیرون می‌آمدند. حنان سرش گیج می‌رفت و نمی‌توانست درست راه برود. پایش زپر پاهای زن‌ها له شد.
مطالب مرتبط
نظر شما