جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کتابی تازه از شهریار وقفی‌پور با عنوان «ایده روانکاوی» توسط انتشارات سیب سرخ روانه بازار کتاب شد.
وقفی‌پور با «ایده روانکاوی» ‌به کتابفروشی‌ها بازگشت به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،انتشارات سیب سرخ کتاب تازه‌ای از شهریار وقفی پور را با عنوان «ایده‌روانکاوی» در ۱۰۵ صفحه و بهای ۲۲ هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده است. این کتاب چهارمین اثر تألیفی وقفی‌پور در حوزه نظری روانکاوی است.

به گفته این نویسنده او با چندین سال تجربه عملی کار کلینیکی روانکاوی این کتاب را نوشته و نظریات مطرح شده در آن را با هدف ارائه‌ای ساده و روان از مباحث روانکاوی برای مخاطبان علاقه‌مند به این موضوع تألیف کرده است. این نویسنده درباره این کتاب و موضوعش گفت: ما در روانکاوی ۳ ساختار روانی داریم که شامل «روان‌نژندی، انحراف و روان‌پریشی» و در قالب ساختارهای مختلف در کتاب توضیح داده شده است. کتاب همچنین سعی خود را به کار بسته تا نشان دهند این سه ساختار چگونه از هم تشخیص داده می‌شود و راه تشخیص و تمایز هر سه ساختار از یکدیگر را با ذکر مثال‌های متعدد بیان کرده‌ام چرا که اساس کار علم روانکاوی مبتنی بر این ساختارهاست.

وقفی‌پور ادامه داد: مخاطبان اصلی این کتاب تمامی افرادی هستند که به روانکاوی علاقه دارند. این مخاطبان می‌توانند مخاطبان عام باشند و یا حتی روانکاوان. زبان کتاب به شکلی است که هر دو دسته از این مخاطبان را شامل می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در حالی که اندیشه‌ها و باورهای فرویدی در علم روانکاوی سالهاست مورد نقد جدی واقع شده‌اند وی از آنها برای شکل‌دهی به نظراتش در کتاب بهره برده است، گفت: نگاه فرویدی در شکل‌دهی به نکات کتاب به دلیل حقیقی بودن آنهاست. ما هر در تاریخ جهان چه جلوتر می‌رویم، می‌بینیم روان پزشکی در بسیاری از موارد نمی‌تواند کاری انجام دهد و روان‌کاوی در آن حوزه‌ها موفق بوده است. درمان روان پریشی، اوتیسم و انواع مشکلات رفتاری مثل وسواس، کشف علومی مثل نوروساینس و کشفیاتی درباره مغز و کارکرد دستگاه عصبی همه ریشه در نظریات فروید دارد.

نظر شما