جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۹۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
«کاوش در فضا» نوشته یان گراهام مجموعه‌ای علمی است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی بازنشر شده است.
مجموعه ۶ جلدی «کاوش در فضا» به چاپ هفتم رسید
 به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ و هنر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سیارات دور»، «سیارات نزدیک»، «ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها»، «ستارگان و کهکشان‌ها»، «خورشید» و «کره‌ی ماه» عنوان‌های این مجموعه به شمار می‌رود که ترجمه آن را مجید عمیق بر عهده داشته است.

مجموعه «کاوش در فضا» شامل تازه‌ترین یافته‌ها درباره اسرار جهان هستی و نیز روند چگونگی شناخت ما از فضا را در قرن‌های متمادی که از نخستین باورهای اساطیری و خرافی گرفته تا جدیدترین اطلاعات مبتنی بر کشفیات علمی را دربرمی‌گیرد، بازگو می‌کند.

بر همین اساس، تازه‌ترین توصیف‌ها درباره ماهیت جهان هستی، فرازهایی از مهم‌ترین ماموریت‌های فضایی، مأموریت‌های فضایی سال‌های آینده و تقویم وقایع و رویدادهای تأثیرگذار در اکتشافات فضایی و تصویرهای جذاب و دیدنی که به کمک پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌ها تهیه شده‌اند، از جمله بارزترین ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌رود.

این مجموعه برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ از سوی کانون منتشر شده است و اکنون کتاب‌ «کره‌ی ماه» به چاپ ششم و کتاب‌های «خورشید»، «ستارگان و کهکشان‌ها»، «ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها»، «سیارات نزدیک» و «سیارات دور» به چاپ هفتم رسیده است.

نوجوانان ۱۵+ سال می‌توانند هر یک از کتاب‌های ۳۶ صفحه‌ای این مجموعه را با قیمت ۱۳هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی تهیه کنند.

یادآوری می‌شود، تاکنون شمارگان کتاب «کره‌ی ماه» به ۲۴هزار نسخه و پنج کتاب دیگر مجموعه «کاوش در فضا» به ۲۹هزار نسخه رسیده است.

منبع: شبستان
نظر شما