پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۱۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: خبر حادثه سهمگین و هولناک انفجار در بندر بیروت که منجر به جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم لبنان شد کام همه ما را تلخ کرد و به نمایندگی از همه امدادگران و نجاتگران این جمعیت به مردم این کشور و خانواده های داغدار آنان تسلیت می‌گویم.
حادثه انفجار بیروت کام همه را تلخ کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کریم همتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا در صورت اعلام نیاز از سوی صلیب سرخ لبنان برای هرگونه کمک امدادی و بشردوستانه اقدام کند.

وی توضیح داد: این موضوع به مسئولان صلیب سرخ لبنان، از جمله جرج کتانه دبیرکل این نهاد اعلام شده و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران براساس اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگی Unity و جهانشمولی Universality آمادگی کامل دارد تا به کمک مردم لبنان و آسیب دیدگان از این حادثه بپردازد.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: ارسال کمک و اعزام عوامل امدادی و درمانی به سایر کشورها در صورت لزوم و در خواست هلال احمر یا صلیب سرخ آن کشور آسیب دیده و متاثر از حوادث بخشی از وظایف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که کمک های ارسالی این جمعیت به سایر کشورها به صورت اقلام دارویی، غذایی، زیستی و یا خدمات انسانی خواهد بود.

همتی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند؛ این جمعیت مکلف است حتی الامکان نسبت به کمک های غیر نقدی که به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت و نیازمندان خصوصاً در خارج از کشور انجام می دهد دقت و نظارت کامل اعمال کند تا این کمک ها به افرادی که استحقاق آن را دارند، برسد.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۸۰ نفر کشته و چهار هزار نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.
منبع: ایرنا
نظر شما