شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۱۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مجموعه برنامه‌هایی را به مناسبت عید غدیر با عنوان «همیشه امیر» برگزار می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت عید غدیر مجموعه برنامه‌هایی با عنوان کلی «همیشه امیر» را برگزار می‌کند. این برنامه‌ها به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا عمدتا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پویش مجازی «عید عهد» با هدف به جا آوردن آداب عید غدیر برگزار می‌شود. در این پویش سادات به عنوان عیدی به کودکان کار و افراد نیازمند ماسک هدیه می‌دهند.

مسابقه عکاسی«پلاک ۱۱۰» با موضوع عکاسی از سردرهایی که مزین به اسامی، القاب، اشعار و... منتسب به امیرالمؤمنین(ع) هستند، در دو بخش موبایلی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و در نهایت به ۶ نفر از برگزیدگان به رسم یادبود جوایزی اهدا می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی با موضوع امام شناسی با عنوان «زندگی با غدیر» از دیگر برنامه‌های عید غدیر است که به صورت زنده در صفحات مجازی اینستاگرام پخش می‌شود.

برنامه «مائده غدیر» با برپایی ۲۲ جایگاه پخت طعام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شنبه ۱۸ مرداد در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود و به حدود ۱۰ هزار نفر از مستمندان و گروه‌های آسیب دیده غذا داده می‌شود.

همچنین برنامه‌های «تا همیشه غدیر» با راه‌اندازی سه دستگاه تریلر با گل‌آرایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی چون؛ منقبت خوانی، روایتگری با موضوع پیام غدیر، سرود، تواشیح و... در دو روز ۱۷ و ۱۸ مرداد در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه‌های ویژه عید غدیر می‌توان به «بیعت بیت‌ها» شب شعر مجازی با بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری و «برکه و رود» با نقالی و پرده‌خوانی درباره عید غدیر در ایستگاه‌های مترو برای شهروندان اشاره کرد.

تولیدکلیپ‌های «جانشین» با پرداختن به موضوع سیر جانشینی انبیاء الهی تا رسیدن به پیامبر اکرم(ص)، تولید نماهنگ‌های «اینجا چراغی روشن است» با بیان نکات مهم زندگی مشترک با استفاده از داستان‌های کوتاهی از زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع)، تولید کلیپ از خطبه‌خوانی مجازی غدیر توسط شهروندان با عنوان «حاضران به غایبان برسانند» و تولید نماهنگ «مولای غدیر» تعدادی از محصولات مجازی سازمان فرهنگی هنری ویژه عید غدیر است.

همچنین برپایی نمایشگاه مجازی «انعکاس مولا» با نمایش آثار هنرمندان معاصر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و نمایشگاه مجازی «پوستر غدیر» از دیگر ویژه‌برنامه‌های عید غدیر است.

نظر شما