پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۲۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: براساس قوانین مصوب، خانواده شهدای سلامت نیز که جان خود را در راه مبارزه با درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند از مزایای دیگر شهدا برخوردار هستند.
خانواده شهدای سلامت از مزایای شهدا برخوردار هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سعید اوحدی افزود: با توجه به تاکید مقام عظمای ولایت و دو گردش کار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد کل نیروهای مسلح، شهدای سلامت نیز در حکم شهید هستند.

وی اظهار داشت: براساس آیین نامه ابلاغیه مورخ هفتم مرداد ماه امسال به بنیاد شهید، کمیته ملی تعیین وضعیت شهدا در خصوص کادر درمانی در قالب پزشک، پرستار، کادر درمانی و خدماتی به مسئولیت وزارت بهداشت با حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه های مربوطه در حال تدوین شیوه نامه این امر هستند.

معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از خانواده شهدا و جامعه ایثارگری به لحاظ بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، گفت: برخی از جامعه ایثارگری ما گریبانگیر برخی مشکلات هستند که امیدوارم با توجه به حساسیت دولت بزودی شاهد حل مشکلات این قشر از جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران خود را مدیون جامعه ایثارگری می دانند، افزود: ارائه هر گونه خدمت حق مسلم جامعه ایثارگری است زیرا ما مدیون این قشر زحمت کش و بی ادای جامعه هستیم.

اوحدی با بیان اینکه حدود پنج هزار نفر جانباز قطع نخاعی در کشور وجود دارد، گفت: براساس آمار موجود اکنون ۶۰ هزار نفر جانبازان شیمیایی در شرایط بسیار سختی بسر می برند که نیازمند توجه بیشتری هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۱۴۱ شهید زن شیمیایی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: ملت ایران ۵۹۲ هزار جانباز، ۴۳ هزار آزاده، ۲۳۰ هزار خانواده شهدا در قالب بیش از سه میلیون خانواده ایثارگر دارد.

وی با تاکید بر اینکه در این میان جانبازان اعصاب و روان جز مظلوم ترین این خانواده هستند، گفت: بدون شک همسران و فرزندان خانواده شهدا و جانبازان به لحاظ تحمل همه سختی های موجود پاداشی همتراز خود شهدا دارند.

معاون رئیس جمهوری همچنین با بیان اینکه اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه دی هستند، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران پیش قدم بوده و در آینده نزدیک مشکلات رفع خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظر شما