شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۲۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
همزمان با عید سعید غدیر خم انجام می‌شود:
ریس فرهنگ‌سرای خاوران از اجرای ویژه برنامه «تا همیشه غدیر» در منطقه ۱۵ تهران خبر داد و گفت: این مراسم با همکاری فرهنگ‌سرای خاوران، مرکز رسیدگی به امور مساجد، ناحیه مقاومت بسیج مالک‌اشتر، مجمع تعزیه آل طاها و با حرکت سه کاروان نمادین در روزهای ۱۶،۱۷ و ۱۸ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، اسماعیل قضات‌لو رییس فرهنگ‌سرای خاوران به مسیر حرکت کاروان‌ها اشاره کرد و گفت: کاروان نخست ۱۶ مرداد از مسیر  فرهنگ‌سرای خاوران، خیابان نصر، خیابان گلستان، خیابان فاضل بجستانی، بلوار ابوذر و مسجد ولیعصر (عج) حرکت می‌کند و کاروان دوم نیز در شب عید غدیر مسیر سه راه افسریه، مسجد حضرت علی اکبر (ع)، خیابان عباس کاشی، خیابان هاشم آباد، بازار اتابک و خیابان ذوالفقاری را  طی خواهد کرد.

قضات‌لو با اشاره به اینکه کاروان سوم ۱۸ مرداد ماه از مسجد امام سجاد (ع)  محله رضویه حرکت خود را آغاز می‌کند و به در پایان به بوستان بنفشه محله مشیریه می‌رسد، افزود: در این راستا ۳ کاروان سیار با خودروی صوت، استیج سیار، کاروان اسب و شتر، تعزیه خوانی، گروه موزیک، دمام زنی، سنج زنی، اجرای خواننده و مجری واقعه غدیر را برای شهروندان  بازسازی می‌کنند.

وی اضافه کرد: خطبه خوانی غدیر، ارسال پیام غدیر در مسیر حرکت کاروان‌ها، اهدای هدیه به نام‌ها و القاب حضرت علی (ع) و پخش زنده مراسم از شبکه‌های مجازی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌های این مجموعه می‌توانند به اینستاگرام فرهنگ‌سرای خاوران به نشانی farhangsara.khavaran و کانال تلگرام @farhang15 مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما