پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۳۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید همگی تلاش کنیم تا در مقابل هجمه رسانه های بیگانگان رسانه های داخلی قوی شده و توان رویارویی با شایعات ساخته شده را داشته باشند.
باید تلاش کنیم رسانه های داخلی در مقابل بیگانگان قدرتمند شوندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: روز خبرنگار را به جامعه بزرگ اصحاب رسانه تبریک می گوییم و امیدواریم جریان شفاف اطلاع رسانی همچنان جاری باشد.

وی افزود: اطلاع رسانی شفاف باعث اصلاح ساختارها و روندها می شود و به همین دلیل است که ما وضعیت نابسامانی در برخی از رسانه ها داریم.

هاشمی گفت: امروز رسانه ها با مشکلاتی از جمله اقتصاد دست و پنجه نرم می کنند و همین امر باعث شد توان اصلی خودشان را به ظهور نرسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز فضای مجازی در حال گرفتن جای رسانه های رسمی است و این در حالی است که کسی هم مسؤولیت انتشار مطالب را به عهده نمی گیرد.

وی گفت: در چنین فضایی متأسفانه شفافیت از بین رفته و فضای نشر شایعات بیش از گذشته توسعه می یابد که این موضوع به ضرر جامعه است.

محسن هاشمی تصریح کرد: اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید رسانه های قوی و قدرتمند داشته باشیم و باید در قبال رسانه های بیگانه رسانه های داخلی خودمان را تقویت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر باید در میان مسؤولین سعه صدر را بالا ببریم و همزمان به افزایش قدرت رسانه های داخلی کمک کنیم.


نظر شما