جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۹
تقسیم نقش امریکا و فرانسه برای اسراییل پس از انفجار بیروت/ کاریکاتور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، انفجارهای مهیب بیروت که چند روز پیش رخ داد پرسش هایی را به ذهن متبادر می کند. اینکه چرا باید اقدامات و خطاهای اشتباه در زمان مناسب اتفاق بیفتد؟ چرا باید ۲ هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در یک انبار به مدت ۶ سال دپو شود؟ چرا باید در آستانه سخنرانی سید حسن نصرالله و اوج اقتدار حزب الله در لبنان و منطقه چنین حادثه ای روی دهد؟ چرا باید در آستانه اعلام حکم دادگاه نمایشی ترور رفیق حریری چنین فاجعه ای اتفاق بیفتد؟ چرا باید زمانی که اسرائیل در بن بست سیاسی، امنیتی و اقتصادی است چنین اقدامی صورت پذیرد؟ چرا این حادثه باید در جریان قانون سزار سوریه و پایین آمدن ارزش لیر لبنان اتفاق بیفتد؟ چرا این حادثه باید در زمانی اتفاق بیفتد که دولت حسن دیاب در لبنان قدرت را در دست دارد و خواستار برخورد با فساد سازمان یافته و حل مشکلات ساختاری ملت لبنان است؟
چرا این حادثه دقیقاً در اوج ناتوانی، ترس، خودزنی و آشفتگی نظامیان اسرائیلی رخ می دهد؟ چرا باید زمانی این حادثه اتفاق بیفتد که ایالات متحده آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است و در وضعیتی شکننده، درگیر بحران های داخلی و بین المللی همچون اعتراضات بی عدالتی و تبعیض نژادی، بحران شدید کرونا و اقتصاد در حال فروپاشی است؟ چرا این حادثه در وضعیت آشفته و نگران سربازان آمریکایی در خروج از پایگاه های خود در عراق رخ می دهد؟ چرا باید این حادثه در آستانه پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران (بر اساس قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت) اتفاق بیفتد؟ و در آخر چرا باید هر زمانی که جریان مقاومت در منطقه به پیروزی و موفقیتی دست می یابد، اشتباهی بزرگ در زمان درست شکل گیرد. واقعاً این موارد جای تامل و تعجب ندارد!
پاسخ همه این سوالها را باید در نفوذ و پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا دانست. چرا که هزینه های میلیارد دلاری جریان سلطه و کشورهای مرتجع عربی و رژیم صهیونیستی در جهت سلطه بر منابع و کنترل ملت های منطقه به هدر رفته است.
بویژه رژیم صهیونیستی با وضعیت دشواری پس از ۷ دهه اشغالگری روبرو شده و تقویت مقاومت همزمان با ضعف امریکا او را در آستانه نابودی حقیقی قرار داده است.
از این روست که فرانسه ماکرون که خود در تامین اقلام پزشکی مرتبط با کرونا برای شهروندانش عاجز است سراسیمه به بیروت می رود و در اقدامی مداخله جویانه اما خبر از کمک های جهانی برای مردم لبنان می دهد ان هم با شروطی ویژه.
مطالب مرتبط
نظر شما