جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۴۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با اشاره به ادامه تشریفات قانونی انتخابات «خانه سینما» در ارشاد، تأکید کرد اگر صنفی کد شناسه ملی نداشته باشد،‌ نماینده‌اش از هیات مدیره حذف می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی، درباره خبرهای غیررسمی مبنی‌بر اینکه انجمن صنفی کارگردانان سینمای ایران کد شناسه ملی برای حضور در انتخابات روز گذشته هیات مدیره خانه سینما نداشته است، گفت: در واقع اطلاع دقیقی ندارم که این انجمن کد شناسه ملی دریافت کرده است یا خیر، اما این را باید بگویم که مساله این است که صورت جلسه مجمع دیروز خانه سینما، با مستنداتی که گویای شرایط قانونی هیات مدیره خانه سینما باشد، باید تحویل آقای محمدی دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد شود. این هیات مستندات مورد نظر را بررسی می‌کند، اگر همه چیز کامل بود، انتخابات و منتخبان تایید می‌شوند و بر اساس این تایید در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و دیگر مراحل آن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تاکید می‌کنم که مراحل قانونی مجمع روز گذشته هم هنوز به پایان نرسیده است. باید تشریفات قانونی مورد نظر انجام شود. باید متن صورت جلسه و کسانی که به‌عنوان نماینده صنوف در این مجمع حضور و حق رأی داشته‌اند و نیز شرایط نامزدهایی که می‌توانستند رای بگیرند، بررسی شود. زمانی که هیات مورد نظر ببینند که همه چیز به صورت قانونی و درست انجام شده باید مهر تایید به مجمع و انتخابات بزند و طی یک نامه رسمی به اداره کل ثبت شرکت‌ها، نتایج ثبت شود و از آن لحظه به بعد همه چیز رسمیت خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی توضیح داد: بر اساس قانون تنها صنوفی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند که کد شناسه ملی داشته باشند و اگر صنفی این کد را نداشته و در انتخابات شرکت کرده باشد، این حضور تایید نمی‌شود، در واقع همه چیز بستگی به مستندات دارد. در این مورد هم هنوز تشریفات انجام نشده و تازه خان اول رد شده است؛ خان دوم تأیید انتخابات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خلیلی در پایان تأکید کرد: نمایندگانی که کد شناسه ملی دارند حضورشان در هیات مدیره تایید می‌شود اما نماینده صنفی که کد شناسه نداشته است، از هیأت مدیره کنار گذاشته می‌شود.
نظر شما