جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۴۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
دبیر اجرایی ویژه برنامه روز مباهله از برگزاری برنامه های گرامیداشت این روز در 24 مرکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.

24 مرکز فرهنگی هنری شهر تهران میزبان برنامه های گرامیداشت روز مباهله خواهند بودبه گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در آستانه فرارسیدن روز مباهله در 24 ذی الحجه برابر با 24 مردادماه سال جاری؛ سازمان فرهنگی هنری شهرداری با مشارکت ستاد مردمی بزرگداشت مباهله در 24 مرکز فرهنگی هنری خود برنامه های متنوع و جشن و شادی برگزار خواهدد کرد.  یوسف بالو دبیر اجرایی برگزاری ویژه برنامه روز مباهله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جزییات آن را تشریح کرد.

بالو در خصوص رویکرد خاص این جشن ها گفت: در فرهنگ دینی ما مباهله از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که پس از واقعه غدیر و عید غدیر خم یکی از مهمترین وقایع برای اثبات حقانیت مکتب تشیع در مقابل مدعیان است. مُباهَلَه درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ میدهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند. این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.

رییس فرهنگسرای انقلاب اسلامی، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی(رسول اکر(ص) و ائمه اطهار (ع) مفاخر و علمای اسلام ) ، ترویج معرفت نسبت به حادثه بسیار مهم روز مباهله و به طبع آن تبیین معنا و برکات این و نیز تبیین مهمترین و اولین پیام حادثه روز مباهله که استفاده همیشگی از ابزار دعا و معنویات است ؛ را از جمله اهداف و ضرورتهای برگزاری این ویژه برنامه عنوان کرد.

گرامیداشت روز مباهله در 24 مرکز فرهنگی هنری تهران برگزار می‌شود

وی در ادامه در خصوص زمان و ساعت اجرای این برنامه ها افزود: روز جمعه 24 مرداد ماه سال جاری ، 24 مرکز فرهنگی هنری که همگی دارای محوطه باز هستند ، از ساعت 19 تا 20 با رعایت تمامی پروتکل های بهرداشتی ، میزبان عموم علاقمندان و عاشقان اهل بیت(س) خواهند بود.

بالو همچنین درباره محتوای برنامه و شیوه اجرای آن اضافه کرد : مولودی خوانی، سخنرانی ، شعر خوانی ، مدیحه سرایی و برگزاری مسابقه و اهدای جوایز از بخشهای متنوع این برنامه است که در محوطه باز و غیر سر پوشیده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد علاوه بر همراهی ستاد مردمی بزرگداشت روز مباهله ، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران نیز در این برنامه مشارکت خواهد داشت.

فرهنگسرای امام(ره) ، کتابخانه پرواز ، فرهنگسرای آفتاب ، فرهنگسرای اشراق ، خانه فرهنگ میثاق ، بوستان ساعی ، باغ موزه قصر ، " مقبره الشهدای بوستان فدک "، زمین چمن فرهنگسرای رویش ، محوطه فرهنگسرای قرآن ،فرهنگسرای رازی ، ميدان آیینی امام حسين (ع)، فرهنگسرای امید، پارک سهند ،پارک پامچال ، محوطه باز درب غربی فرهنگسرا ی بهمن ، بوستان بهاران ، فرهنگسرای خاتم(ص)،امامزاده علی اکبر(ع)، مقبره الشهداء ری، پارک شهدای گمنام، بوستان باغ نو ، ایوان انتظار ، محوطه باز فرهنگسرای رضوان در گلزار شهدا از جمله مراکز مجری و محل اجرای ویژه برنامه جشن روز مباهله هستند.


نظر شما