جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۸۴۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کلیپ داستانی «يونا و حکايت غدير» تولید فرهنگ سرای گلستان بیش از ۶هزار بار در فضای مجازی دیده شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کلیپ داستانی «يونا و حکايت غدير»  با داستانی نوشته کلرژوبرت نويسنده فرانسوی تبار مسئول کانون ادبی کودکان فرهنگ‌سرای گلستان با ساخت عروسک‌های خميری و فيلم برداری داستانی که اين واقعه بزرگ تاريخی را برای آشنايی و درک کودکان به تصوير بکشد به همت اين فرهنگ‌سرا توليد و در روز عید غدير در فضای مجازی بازنشر شد.

يونا پرنده‌ای است که در روز غدير به دنيا آمده و شاهد ورود کاروان‌هايی از مکه به مدينه بود که مسافران آن پيامبر و يارانش بودند. آنها درختی را انتخاب می‌کنند تا در زير سايه آن پيامی را به مردم انتقال دهند براي همين از همه می‌خواهند زين‌های اسب‌هايشان را روی هم بياندازند تا پيامبر و علی(ع) بر روي آن‌ها بروند تا راحت تر ديده شوند. 

يونا متوجه می‌شود پيامبر دست علی(ع) را بالا می‌برد و می‌گويد: «هر کس من ولی و مولای او هستم بعد از من علی مولای اوست»

يونا از مادرش می‌پرسد؛ مولا يعنی چی؟ مادر در جواب مي‌گويد: مولا يعنی کسی که به تمام حرف هايش گوش مي‌کنی و خيلی دوستش داری. يونا بزرگ و بزرگتر می‌شود و اين معنا را بهتر می‌فهمد و تصميم می‌گيرند به همه دنيا پرواز کند و اين پيام را به گوش همه برساند.
 
سعيد رنجبريان مجری طرح، سيدفرهاد عباسيان کارگردان و تدوين، کلرزوبرت نويسنده، مازيار رنجبر ساخت عروسک، مجيد افشارپور فيلم بردار، مهدي عزتی پشتيباني، افشين مشائی موسيقی تيتراژ و نوازندگی ماهور و تار ، فريبا علي عباسيان شاعر،  باران صالحی راوی داستان از درست اندرکاران و عوامل اجرای این طرح را برعهده داشتند.

اين طرح ابتدای مرداد کليد خورد و به همت فرهنگ‌سرای گلستان با همکاری و ظرفيت‌های مجموعه همزمان با عيد غدير در فضای مجازی باز نشر شد  و با دسترسی به  نشانی golestan.farhangsara و  https://www.aparat.com/v/eqpQx امکان تماشای این کلیپ برای علاقه‌مندان فراهم شد.

آموزش همزمان ساخت شخصيت‌های عروسکی اين روايت توسط سازنده و طراح عروسک در زمان پخش فيلم از ويژگی و جذابيت اين طرح به شمار مي‌رود.




نظر شما