جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید ضمن تشریح برنامه‌های این بنیاد در سالروز آزادی اسرا به تقدیر ازادگان از کادر درمان درگیر با کرونا اشاره کرد.
برنامه‌های متفاوت درسالروز آزادی اسرا/تقدیر آزادگان از کادر درمانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمد حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های بنیاد به مناسبت بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور، ضمن تبریک این روز، گفت: خبر آزادی اسرا و بازگشت آنها به کشور یکی از مسرت بخش ترین اخبار دهه‌های گذشته بوده است.

وی افزود: ما امسال ۳۰ امین سالروز بازگشت آزادگان به میهن را در طلیعه گام دوم انقلاب تجربه خواهیم کرد. گرامی داشت ۴۳ هزار آزاده در موقعیت کنونی و در تمام زمان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این آزادگان از ۶ ماه تا ۱۰ سال سابقه اسارت دارند. ۶۶ نفر از آزادگان نیز مونث هستند و ۵۷۰ نفر از آزادگان عزیز ما نیز در دوران اسارت به مقام شهادت رسیده‌اند.

کاویانی راد تصریح کرد: شعار امسال ما همدلی، مقاومت و ایثار اجتماعی است. همدلی به دلیل فضای موجود جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: موقعیت کنونی کشور با تحمل تحریم‌های ناجوانمردانه که حتی به دامنه دارو نیز نفوذ کرده و شعار مقاومت نیز در استانی ایستادگی ملت ایران در این خصوص است. امروزه مردم ما الگوی های موجود در میان خود را که در دل مشکلات پیروز خارج شده‌اند را الگوی تاب آوری قرار می‌دهند که آزادگان مصداق همین امر هستند.

معاون آموزشی و فرهنگی بنیاد عنوان کرد: ما حدود ۳۰ عنوان برنامه کلی در سطح کشور برای این روز خواهیم داشت که حدود ۱۲۰۰ اجرا خواهیم داشت. عناوین برنامه‌ها نیز شامل برگزاری کنگره الماس‌های درخشان به صورت مجازی است که از ۱۰۶ آزاده فعال در عرصه ایثار اجتماعی تجلیل خواهد شد. حضور آزادگان سرافراز با لباس دوران اسارت در بیمارستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تجلیل از کادر درمان، تجلیل از ۱۰ نویسنده برتر آزاده کشور، مصاحبه با آزادگان، بارگذاری ۱۰۰ عنوان فیلم و مستند آزادگان، نشر الکترونیکی حدود ۲۰ عنوان کتاب، تولید ۳ مستند مختص آزادگان و نمایش در صدا و سیما، تجلیل استانداران و ائمه جمعه از آزادگان استان‌ها، تماس تلفنی مدیران بنیاد با آزادگان، مجموعه‌ای از مسابقات فرهنگی اعم از دل نوشته، خاطره و غیره، برنامه ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی، ویزیت رایگان بیماران توسط پزشکان آزاده و ایثارگر، تبلیغات محیطی در سطح کشور که با همکاری شهرداری در حال انجام است و برنامه اهدای خون توسط آزادگان از برنامه‌های مدنظر است.

کاویانی راد با اشاره به دیگر برنامه‌های سالروز بازگشت اسرا ابراز داشت: برگزاری مراسم تجلیل از ۴۶ خانواده آزاده توسط شهرداری، طرح نورافشانی در برج میلاد و برج آزادی، رونمایی از کتاب «شقایق در اسارت» که خاطره آزادگان تهران است، راه اندازی کاروان نمادین متشکل از اتوبوس‌های حامل آزادگان در برخی استان‌ها، برنامه‌های ویژه تلویزیونی و رادیویی، رونمایی از مجموعه‌ای از اسناد دو شهید لشگری و مرحوم آیت الله ابوترابی برای اولین بار، تجلیل از آزادگان تحت پوشش دستگاه‌ها و ارتباط و تکریم خانواده‌های آزادگان شهید، متوفی و قربانیان کرونا ازجمله برنامه‌های ۲۶ مرداد خواهد بود.
ی تصریح کرد: پیام آزادگان در این سال، پیام صبوری، مقاومت و امید خواهد بود و قرار است امسال کم‌تر به بیان تجربیات ناخوشایند دوران اسارت بپردازیم تا روحیه امیدبخشی ترویج یابد.



نظر شما