جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۸۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
در آستانه فرارسیدن روز خانواده، رییس فرهنگ‌سرای خانواده برنامه‌های این مرکز را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده گفت: برای بهره‌مندی شهروندان از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت آنها در خانه، همزمان با روز خانواده برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در قالب کلیپ، فتوکلیپ و پادكست در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی در توضیح برنامه‌ها گفت: «برکت در زندگی» به منظور آشنایی با مسائل دینی و اخلاقی در خانواده و اهمیت کسب روزی حلال در تربیت فرزند با حضور کارشناس مذهبی مسائل مربوط به هویت دینی و جایگاه رزق، روزی در قالب ویدیو کلیپ با همکاری فرهنگ‌سرای ارسباران تهیه و تولید شده است که از ۲۲ تا ۲۵ مرداد منتشر می‌شود.

مقدم در ادامه گفت: با توجه به اهميت مسئله خانواده از ديدگاه رهبری در ادامه برنامه‌های با محوریت سبک زندگی اسلامی و ایرانی اين مركز به مناسبت روز خانواده بيانات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) را درخصوص اهمیت خانواده از جمله ازدواج، رفتار زن و شوهر در قالب ویدیو کلیپ ۲۵  مرداد ماه در فضای مجازی منتشر می‌کند.

همچنین برای علاقه‌مندان به شرکت در نشست‌های ادبی به گفته شیوا مقدم، برنامه «مسافران مه» با هدف ترغيب انگيزه مطالعه به همت کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده با همكاری انتشارات روزگار با معرفي كتاب «مسافران مه» به قلم خديجه قاسمی ٢٥ مرداد در قالب پادكست و برنامه «رد پای قلم» با هدف خاطره نویسی و برقراری احساس آرامش در خانواده با حضور مريم قديانی كارشناس و نويسنده ۲۴ مرداد در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: به همت کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده برنامه «كتاب خانواده» نيز به منظور تشويق خانواده به خواندن و مطالعه با مشاركت انتشارات روزگار به معرفی بسته كتب مرتبط به خانواده اختصاص دارد و در این بسته پیشنهادی سعی شده است تمامی اعضای خانواده در نظرگرفته شود و بر این اساس این بسته پیشنهادی ٢٣ مرداد در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای خانواده همچنين از آغاز به کار خدمات مشاوره حضوری و تلفنی با حضور عاطفه کامرانی، طیبه مالمیر و شهزاد سپه پور از روانشناسان مجرب خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور ایجاد آرامش در خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های خانواده خدمات مشاوره حضوری و آنلاین با حفظ پروتکل‌های بهداشتی به مخاطبان ارائه می‌شود.

شیوا مقدم در پایان برنامه‌هایی چون خانواده سالم (انتشار پيام‌های اخلاقی، اعتقادی و پيشگيری از رفتارهای پرخطر فرزندان)، سینما و جامعه (انتشار پادکست نقد و بررسی یکی از آثار مطرح سینمایی)، شیوایی و شیدایی(پادکست شعرخوانی با موضوع بررسی خانواده از دیدگاه عرفان، فلسفه، روانشناسی در قالب ویدیو کلیپ) خانواده پایدار من(پخش زنده نشست روانشناسی چگونه خانواده سالم داشته باشیم با حضور مژگان حضرت زاده) و حدیث روز(انتشار سخنان گهربار ائمه معصومین در حوزه خانواده)، بررسى حقوق خانواده در ايران بخش اول: نكاح؛ مبحث اول: خواستگارى باحضور غلامرضا بهاءالدين پور كارشناس حقوقی(مشارکت فرهنگسرای ارسباران) از دیگر برنامه های این مرکز به مناسبت روز خانواده است که از 25 لغایت 29 مرداد ماه در فضای مجازی منتشر می شود.

‌از سال ۱۳۸۶روز ۲۵ ذیحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور درج شده است؛ علت انتخاب این روز شان نزول آیه «هل اتی» در سوره دهر که راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، عنوان شده است. این سوره در شان اهل بیت پیامبر است و به همین مناسبت از سوی شورای فرهنگ عمومی همراه با تکریم بازنشستگان روز خانواده نیز نامگذاری شده است.‌

شهروندان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها می‌توانند به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade @ و Ketabkhanekhanevade @ مراجعه کنند.

 
نظر شما